Onlangs heeft Google besloten om de verkopersbeoordelingen bij de AdWords advertenties (tegenwoordig Google Ads advertenties) pas te tonen nadat 150 beoordelingen van klanten zijn geregistreerd. Vijfmaal meer dan voorheen. Toen waren 30 beoordelingen al voldoende om de gele beoordelingssterren te mogen tonen. Het kan niet anders dan dat veel adverteerders de dupe zijn geworden omdat hiermee in veel gevallen de beoordelingen zijn verdwenen. Wat kun je doen om verkopersbeoordelingen weer te tonen?
Val op met de AdWords extensie verkopersbeoordelingen
Verkopersbeoordelingen bij AdWords advertenties worden automatisch getoond wanneer aan bepaalde criteria wordt voldaan (zie opsomming onder). De adverteerder hoeft er dus niets voor in te stellen. De extensie verkopersbeoordelingen is één van de vele AdWords extensies om de advertentie op te laten vallen. Je kunt kiezen uit vele handmatige en automatische extensies. Wil je een automatische extensie niet gebruiken, dan kan deze worden uitgeschakeld. Bekijk het overzicht van Google AdWords extensies en de onderstaande uitlegvideo over AdWords extensies.
Wanneer worden verkopersbeoordelingen getoond?
Google hanteert de volgende criteria voor het tonen van verkopersbeoordelingen:
- Je dient 150 unieke recensies te hebben
- De recensies zijn niet ouder dan 12 maanden
- De gemiddelde beoordeling is 3,5 of hoger
Verzamelen van AdWords verkopersbeoordelingen
Om verkopersbeoordelingen te verzamelen kun je gebruik te maken van verschillende bronnen, waaronder recensiewebsites. Google heeft voor Nederland de onderstaande partijen geselecteerd:
Je AdWords verkopersbeoordelingen zijn verdwenen. Wat nu?
Zijn je verkopersbeoordelingen verdwenen omdat je geen 150 recente beoordelingen hebt? Dan is het tijd om actie te ondernemen. 3 Tips om er voor te zorgen dat klanten sneller een beoordeling achterlaten.
- Lever optimale service: Klanten die zeer tevreden zijn, zijn sneller geneigd om een beoordeling achter te laten. Zorg voor snelle levering, reageer direct op reacties of klachten en wees duidelijk in je communicatie.
- Vraag om beoordelingen: Maak gebruik van je communicatiekanalen als e-mail, nieuwsbrief of social media om ze te verwijzen naar het beoordelingsformulier. Door je klanten te attenderen, vergroot je de kans op nieuwe beoordelingen.
- Gebruik overal dezelfde url en bedrijfsnaam: Omdat Google meerdere bronnen gebruikt voor verkopersbeoordelingen is het verstandig om consistent te zijn in het benoemen van je bedrijfsnaam en url. Zo weet je zeker dat alle beoordelingen aan de juiste url worden toegekend.
Meer weten over AdWords verkopersbeoordelingen? Kijk op de informatiepagina van Google.
Haal meer uit je AdWords
Wil je gebruik maken van Google AdWords extensies om nog meer rendement te halen uit je AdWords campagne? Google AdWords uitbesteden? Vraag naar de mogelijkheden en ontvang ons voorstel.