2011 is aangebroken en dan is het tijd voor voorspellingen. Elk vooruitzicht zit vast aan een terugblik. Een dikke trend van het afgelopen jaar is de opkomst van sociale media. Het aantal deelnemers aan de Twitters en Facebooks is enorm en het is verbazingwekkend dat er niet veel meer takken aan de sociale mediaboom hangen. 2010 liet zien dat inspraak ‘in’ is. We moeten ons ei kwijt en dat kan: Wanted bloggers!
Dat we allemaal kunnen meepraten is mooi. Maar er zijn wat grenzen. Zo mag je niet meefluiten in meer dan 140 karakters en je moet je bij veel sociale mediasites eerst registreren. Oké, dan ‘ben je verbonden en deel je alles met iedereen in je leven’.
Eh…, wil ik dat wel? 2011 zal ook het jaar worden waarin duidelijk wordt wat het nut van de sociale media voor bedrijven is.
Wat iets vlotter gaat, is reageren op blogs. Tenminste, ook daarbij kennen we grenzen, maar dan dingen als relevant, geen reclame, netjes enz. Die reacties komen op de blogs en voor een blog is meer input voor nodig. Naast relevant, geen reclame en netjes, moet het ook origineel zijn.
SEO waar je verstand van hebt
SEO Handleiding heeft al eens gekeken of er interesse is om iets te posten op dit blog. Belangstelling bleek er wel te zijn en dat is mooi. Heb je stof om iets te schrijven, stuur een korte mail naar info at/apenstaartje seohandleiding punt nl en vertel waarover je iets wilt schrijven. Direct hele artikelen insturen kan natuurlijk ook. Je krijgt persoonlijk antwoord op je inzending. Het is allemaal op vrijwillige basis: we betalen niets en we beloven niet dat alles geplaatst wordt. Maar als het geplaatst wordt, krijg je er wel iets voor terug:
1. Naamsbekendheid
2. Bekendheid met je website
3. Verbetering van de vindbaarheid van je website
4. Autoriteit
5. Eeuwige roem
Wat dit precies inhoudt, lees je in SEO Maatwerk.
Maak jezelf onsterfelijk en doe mee!