Google kondigde op Twitter aan dat de Google Ads API nu “algemeen” beschikbaar is voor alle adverteerders en ontwikkelaars. Ik geloof dat het vorig jaar is gelanceerd, maar had een aantal ernstige problemen bij het proberen om de Google AdWords API te vervangen en Google moest het terugdraaien. Nu is het klaar voor prime time en volledig beschikbaar.
The Google Ads API is now available for all advertisers and developers. Check out the new features and learn more ? https://t.co/utwlRScQV7
— Google Ads (@GoogleAds) September 21, 2020
Google zei dat de Google AdWords API “nog steeds beschikbaar is voor gebruik op dit moment.
Er zullen echter geen nieuwe functies meer worden toegevoegd. Voor alle nieuwe integraties raden wij het gebruik van de Google Ads API aan.
Google heeft toegevoegd “met de Google Ads API, ziet u snellere rollouts van nieuwe functies en compatibiliteitsupdates voor tools zoals aanbevelingen, lokale campagnes en meer. We hebben ook verbeteringen aangebracht aan bestaande functies zoals Keyword Planner, wijzig geschiedenis en facturering. Dit maakt het gemakkelijk voor u om uw campagnes te beheren en de algehele productiviteit te verhogen.
De Google Ads API is de moderne programmatische interface naar Google Ads en de volgende generatie van de AdWords API. Het stelt ontwikkelaars in staat om direct te communiceren met het Google Ads platform, waardoor de efficiëntie van het beheer van grote of complexe Google Ads accounts en campagnes enorm toeneemt. Enkele typische use cases zijn:
- Geautomatiseerd rekeningbeheer
- Aangepaste rapportage
- Advertentiebeheer op basis van inventarisatie
- Beheer Slimme Biedstrategieën
Zorg er dus voor dat u de Google Ads API bekijkt als u nog steeds gebruik maakt van de Google AdWords API.