Google heeft in totaal vier nieuwe attributen die bedrijven aan hun GMB-notering kunnen toevoegen, rustig uitgerold. Google rolt vier nieuwe attributen uit die bedrijven kunnen gebruiken om hun Google My Business vermelding te laten opvallen in de zoekresultaten. Carrie Hill, een lokale zoekanalist bij Sterling Sky, Inc., meldt dat de volgende vier kenmerken zijn gaan verschijnen in de kennispanels van bedrijven:
- Online Care
- Online Appointment
- Online Estimates
- Online Classes
Bedrijven kunnen deze en eventuele andere bestaande attributen toevoegen aan hun GMB-profiel en Google kan ze tonen in de zoekresultaten voor relevante zoekopdrachten.
Online Care
Hier is een voorbeeld van hoe het nieuwe “Online Care” attribuut eruit ziet in de zoekresultaten.
Attributen in een Google My Business-profiel zijn ontworpen om de aandacht van zoekers te trekken door belangrijke serviceaanbiedingen te markeren. Zoekers kunnen attributen gebruiken om meer geïnformeerde beslissingen te nemen over waar te bezoeken. Attributen zijn van oorsprong afgestemd op mensen die de locatie persoonlijk bezoeken, zoals “WiFi”, “buitenzitplaatsen” en dingen van die aard.
Nu veel bedrijven nog steeds gedwongen zijn om gesloten te blijven, is er een verschuiving naar het aanbieden van online diensten. In sommige gevallen bedienen bedrijven hun klanten voor het eerst online.
Ook zijn mensen op zoek naar online alternatieven voor diensten waar ze niet meer persoonlijk toegang toe hebben. Het kan gaan om artsen, fitnessleraren, therapeuten en anderen. Gezien de plotselinge verandering in de diensten die bedrijven aanbieden, en de verandering in de diensten die mensen zoeken, is het tijd dat Google My Business net zo wordt bijgewerkt.
Attributen toevoegen aan uw Google My Business Listing
Bedrijven kunnen de nieuwe attributen, of bestaande attributen, aan hun Google My Business vermelding toevoegen door de onderstaande stappen te volgen:
- Meld u aan bij Google My Business.
- Open de locatie die u wilt beheren.
- Klik in het menu op Info.
- Zoek ‘Attributen toevoegen’ en klik op Bewerken.
- U kunt zoeken naar het attribuut dat u wilt toevoegen, of door alle beschikbare opties voor uw bedrijf bladeren.
- Als u klaar bent met het bijwerken van uw kenmerken, klikt u op Toepassen.
Merk op dat niet alle bedrijven toegang hebben tot alle attributen. De beschikbare attributen variëren afhankelijk van de categorie van het bedrijf.
Het is bijvoorbeeld onwaarschijnlijk dat een pizzabezorgplaats attributen zoals “online zorg” en “online lessen” kan toevoegen aan hun GMB-notering. Als uw bedrijf een van de vier nieuwe attributen als serviceaanbod zou hebben, dan heeft u waarschijnlijk toegang tot deze attributen in GMB
Google heeft sinds de pandemie een gestage stroom van updates aan zijn GMB-platform uitgerold. Dit is de tweede keer dat er nieuwe attributen zijn toegevoegd in minder dan een maand tijd. In mei voegde Google My Business drie nieuwe attributen toe om restaurants te helpen benadrukken of ze nu dine-in, take-out of leveringsdiensten aanbieden.