Op 24 mei om 18:00 demonstreert Google de nieuwe versie van Google AdWords dat via een livestream wordt uitgezonden. De nieuwe versie bestaat hoofdzakelijk uit een redesign. Je kunt de livestream bijwonen door je in te schrijven op de website van Google.
Al 15 jaar dezelfde interface
Na 15 jaar is de bekende interface van Google AdWords inmiddels verouderd. Het is onoverzichtelijk en niet geschikt voor mobiele apparaten. Daarom wil Google met het nieuwe uiterlijk de gebruikersvriendelijkheid verbeteren waardoor het op alle apparaten te gebruiken is. De nieuwe Google AdWords zal overigens alleen in vormgeving veranderen. Aan de functionaliteiten verandert er vooralsnog niets.
Over 12 to 18 maanden beschikbaar
Je zal nog wel geduld moeten hebben om de de nieuwe Google AdWords te kunnen gebruiken. Paul Feng, AdWords product management director bij Google verwacht dat de uitrol van de nieuwe Google AdWords pas over 12 tot 18 maanden zal plaatsvinden.
Inschrijven op de livestream
Wil je de demo live bijwonen? Schrijf je dan in op de website van Google. De livestream vindt plaatst op dinsdag 24 mei om 18:00 Nederlandse tijd. Inschrijven kan op: .