Google’s John Mueller beantwoordde een vraag over hoe om te gaan met Link Juice. Google zegt Focus niet op “Link Juice” Focus op dit in plaats daarvan
Iemand op Twitter vroeg aan Google’s John Mueller hoe ze “link juice” in hun site konden sturen. Mueller adviseerde hen om die overwegingen opzij te zetten en adviseerde hen om zich beter te focussen.
Aan de oppervlakte gaat het om de vraag hoe de links van de homepage naar de categoriepagina’s voor de topposities te organiseren. De onderliggende vraag gaat volgens mij over PageRank Sculpting.
PageRank Sculpting is het concept van het maximaliseren van de flow van PageRank van een pagina naar wat een uitgever vindt dat de belangrijkste pagina’s zijn. PageRank Sculpting houdt zich ook bezig met het voorkomen van de zogenaamde “verspilling” van PageRank door het blokkeren van de stroom naar de zogenaamde “nutteloze” pagina’s zoals privacy en contactpagina’s.
I’d forget everything you read about “link juice.” It’s very likely all obsolete, wrong, and/or misleading. Instead, build a website that works well for your users.
— ? John ? (@JohnMu) July 29, 2020
Focus op het bouwen van populariteit bij bezoekers van de site
De algoritmen van Google zijn bevooroordeeld in de richting van inhoud die de gebruikers tevreden stelt. Vragen over sitecategorielinks, site-navigatie, interne links, al deze vragen kunnen worden beantwoord door ze te filteren door de lens van hoe bezoekers van de site zullen reageren op die categorielinks, site-navigatie, enz.
SEO is een stap naar succes en niet de hele reis.
Groei in populariteit is belangrijker in de grotere visie op het succes van de site. Wonen op de granulaire details over hoe PageRank van de ene pagina naar de andere stroomt is een verspilling van tijd. Dit soort zaken lossen zichzelf op als een uitgever zich eenmaal op de gebruikers richt.
In de grotere visie op het bouwen van succes, zal een uitgever die zich richt op het vergroten van de populariteit van zijn website, het identificeren van wat gebruikers willen en hoe ze dat willen, altijd de uitgever verpletteren die zich richt op de manier waarop PageRank door zijn site stroomt of probeert hoog te scoren op de Page Speed Insight-tool van Google.
SEO is belangrijk, maar de focus op het bouwen van een website “die goed werkt voor jouw gebruikers” zal je helpen bij het creëren van de beste informatiearchitectuur (interne linking en navigatie).
Waarde van Kennis van SEO en Algoritmen
Het kennen van de basis van SEO is slechts de eerste fase van een succesvolle search marketeer. Leren en begrijpen over Google-patenten en onderzoekspapers is een tweede fase die je helpt om geen tijd te verspillen aan populaire maar nutteloze SEO-trends.
Het kennen van de basisprincipes van algoritmes die door zoekmachines worden gebruikt, beschermt je tegen onzinnige SEO-ideeën zoals LSI Keywords, sentimentanalyse in de rangschikking, sociale bookmarking en link sap.
Vergeet Link Juice
De fase “link juice” bestaat al tientallen jaren. In het begin gebruikten alle serieuze SEO’s de nauwkeurigere en correctere term, PageRank. De term “link juice” werd oorspronkelijk op een informele manier gebruikt. Het gebruik van die term werd populair met de komst van een nieuwe generatie SEO’s die nog nooit de PageRank Toolbar hadden ervaren. Het is meestal relatief nieuw voor SEO search marketeers die de term “link juice” gebruiken.
Serieuze SEO’s gebruiken nooit de zin Link Juice op welke manier dan ook, behalve wanneer ze informeel zijn. Maar zelfs op een informele manier, het maakt een persoon nog steeds minder dan professioneel klinken, zoals het gebruik van het woord “is niet”, terwijl “het doen van de noodzakelijke.