Kennisbank » SEO » Hoe is SEM gerelateerd aan SEO?

Hoe is SEM gerelateerd aan SEO?

12 augustus 2020

Raak jij ook in de war met het SEM- en SEO-concept? En heb je vragen over hoe ze verschillend zijn, maar toch met elkaar verbonden zijn? Maak je dan geen zorgen, dit artikel geeft je gedetailleerde informatie over SEM en SEO.

Wat is SEM?

Zoekmachinemarketing of SEM is een marketingstrategie die een marketeer helpt om zijn website te optimaliseren en te adverteren voor betere resultaten. Het is een soort van ding dat kan worden gezien als Google-advertentie; het heeft te maken met het gebruik en de plaatsing van trefwoorden. Een van de beste SEO-agentschappen, Proseo, voert activiteiten uit zoals gerichte advertentiecampagnes, het toepassen van key performance-indicatoren, het schrijven met selectieve zoekwoorden, enz.

Wat is SEO?

Zoekmachineoptimalisatie of SEO helpt om het aantal bezoekers op een bepaalde website te maximaliseren door de positie aan de top veilig te stellen. Daarnaast bestaat SEO uit zowel Off-Page als On-Page activiteiten. Het omvat verschillende activiteiten zoals kwalitatieve blogposts & paginakopieën, geoptimaliseerde laadsnelheid van de pagina, het opschonen en opmaken van de URL van de pagina, het opnemen van selectieve trefwoorden in meta-beschrijvingen, titeltags, alt-tekst, enz.

SEO kan worden beschouwd als de basis voor goede SEM. Nadat je elke set goed heeft opgezet, krijg je een betere kans om de conversie te verbeteren en verkeer van hoge kwaliteit te krijgen. Als je eenmaal een SEO-vriendelijke site en gesponsorde advertenties heeft, die zich richten op het gebruik van de trefwoorden op de juiste manier, zijn er meer kansen dat jouw website in de top verschijnt. Maar zorg er tegelijkertijd voor dat jij jouw SEO plaatst, zodat Google je herkent als een geloofwaardige website.

Toekomstige plannen van SEM en SEO:

Nu het gaat om zijn toekomstige kansen, is het moeilijk te claimen welke tussen de SEM en SEO zal blijven dienen als de primaire zoekmachine. Bepaalde mogelijkheden kunnen zich in de toekomst voordoen, die zijn:

  • Gebruikerservaring (UX) zal belangrijker blijven voor SEO. Het is een voortdurende trend die de site aantrekkelijker, authentieker en gebruiksvriendelijker maakt.
  • Het AMP (Google’s Accelerated Mobile Project) heeft de neiging om in de toekomst steeds populairder te worden. Het is een samenwerking tussen verschillende professionals uit de industrie en ontwikkelaars om een enorme open-source bibliotheek op te bouwen die de gebruikers mogelijkheden biedt. Het zal hen helpen om vlotte, aantrekkelijke en snelle mobiele-vriendelijke webpagina’s te creëren.
  • AI heeft de kans om meer betrokken te raken bij SEO, samen met andere zoekactiviteiten. Hoewel het zal de aard van de zoekopdrachten te veranderen, op hetzelfde moment, kunnen gebruikers meer gerichte advertenties voor SEM te ontwikkelen.
  • De dingen zullen meer datagericht worden; het zal dus makkelijker worden om gerichte en gepersonaliseerde campagnes te produceren.

Conclusie

Vandaar dat dit een kleine glimp is van de functie van SEM en SEO en hun onderlinge koppeling. Echter, zowel SEM en SEO zijn niet alleen belangrijk voor marketeers om het verkeer te stimuleren, maar ook voor degenen die op zoek zijn naar een carrière in digitale marketing.

Houd je kennis op peil

Ontvang onze artikelen.