Wat is een in-market doelgroep? Een in-market doelgroep is een persoon of groep mensen die een bepaald product of dienst wil kopen. Deze klanten weten exact waar ze naar op zoek zijn. Door op het juiste moment deze doelgroep te benaderen kan er meer conversie gegenereerd worden. Google Display Network Website bezoekers worden door cookies […]
Categorie: Google Ads
5 Google Ads tips
Hieronder vind je 5 tips die handig zijn bij het beheer van een advertentie in Google Ads. 1. Kies het juiste zoektype voor zoekwoorden Breed zoeken Standaard worden er brede zoekwoorden gebruikt in Google Ads. Met dit zoekwoordtype geef je veel controle uit handen. Je laat hiermee het systeem bepalen of een zoekopdracht mogelijk relevant […]
Effectief je AdWords advertentie inrichten in 2017? Zo doe je dat!
Door de enorme hoeveelheid opmaak- en selectiemogelijkheden is het inrichten van een effectieve AdWords advertentie vandaag de dag knap lastig. Door de vele opties in AdWords (tegenwoordig Google Ads) is het niet altijd duidelijk hoe functies werken en hoe je ze optimaal benut om tot een kostenefficiënte AdWords campagne te komen. Wanneer je rekening houdt […]
Je AdWords verkopersbeoordelingen zijn verdwenen. Wat nu?
Onlangs heeft Google besloten om de verkopersbeoordelingen bij de AdWords advertenties (tegenwoordig Google Ads advertenties) pas te tonen nadat 150 beoordelingen van klanten zijn geregistreerd. Vijfmaal meer dan voorheen. Toen waren 30 beoordelingen al voldoende om de gele beoordelingssterren te mogen tonen. Het kan niet anders dan dat veel adverteerders de dupe zijn geworden omdat […]
Google Ads zelf doen? Voorkom deze 3 fouten
Wil je Google Ads zelf doen? Met alle uitleg van Google en video’s op YouTube zou je bijna denken dat het een fluitje van een cent is. In alle eerlijkheid: dat is het niet. Maar als je de tijd hebt en je volgt de basisbeginselen van Google Ads ben je in staat om effectieve advertentiecampagnes […]
Google onthult op 24 mei nieuwe Google AdWords via livestream
Op 24 mei om 18:00 demonstreert Google de nieuwe versie van Google AdWords dat via een livestream wordt uitgezonden. De nieuwe versie bestaat hoofdzakelijk uit een redesign. Je kunt de livestream bijwonen door je in te schrijven op de website van Google. Al 15 jaar dezelfde interface Na 15 jaar is de bekende interface van Google […]
Google AdWords update: De eerste resultaten
Google AdWords update: De eerste resultaten Het zal je vast niet ontgaan zijn. Eind februari 2016 is er een opvallende Google AdWords update doorgevoerd. De advertenties aan de rechterkant van de resultatenpagina zijn compleet verdwenen. Google toont nog maar maximaal zeven advertenties op de resultatenpagina in plaats van de oorspronkelijke elf. Vier bovenaan en drie onder […]
AdWords advertentiesysteem straks ook voor tv-reclames?
Google introduceert gepersonaliseerde tv-reclames op basis van de geografische locatie, programmakeuze en kijkgeschiedenis van de ontvanger. […]
Google introduceert gratis dynamische sitelinks
Gratis kliks met Google AdWords? Google introduceert gratis dynamische sitelinks.
Een extra regel onderaan je Google AdWords advertentie. Hoe werkt het? […]
Google AdWords Express. De voor- en nadelen
Google AdWords Express is de simpele variant van Google AdWords. Een volledig geautomatiseerd advertentieplatform en specifiek ontworpen voor kleine lokale bedrijven en beginnende adverteerders.
De voor- en nadelen op een rijtje. […]