Duiken in de wereld van redirects draait allemaal om het maken van de juiste keuzes voor SEO en gebruikerservaring. SEO-experts weten dat 301 en 302 redirects de meest voorkomende opties zijn. Maar wat is het verschil? Ze verkeerd gebruiken kan de rank… […]
Categorie: SEO Techniek
Wanneer en hoe je nofollow, sponsored en UGC links moet gebruiken
Julie Joyce duikt in de wereld van nofollow-links in dit artikel. Het draait allemaal om wanneer en hoe ze te gebruiken. Oorspronkelijk ontwikkeld om blogspam te bestrijden, helpen nofollow-links SEO-manipulatie te voorkomen. Ze vertellen zoekmachines … […]
Canonicalisatie beheersen voor SEO succes
In de voortdurend veranderende wereld van SEO wordt canonicalisatie een must-know onderwerp, vooral voor 2025. Het draait allemaal om het vertellen aan zoekmachines welke versie van je content de “echte” is. Deze gids duikt diep in de details van canon… […]
Prestaties van je website verbeteren met Technische SEO
Ben je op zoek naar manieren om de zichtbaarheid en prestaties van je website op zoekmachines te verbeteren? Zo ja, dan is technische SEO het antwoord waar je naar op zoek bent. Technische SEO omvat het optimaliseren van de architectuur en backend elem… […]
Technische SEO-gids voor redirects
Website redirects geven browsers en zoekmachines informatie over een URL en waar ze de webpagina kunnen vinden. Het is essentieel om redirects correct te gebruiken omdat ze invloed hebben op de manier waarop websites gecrawld en geïndexeerd worden door Google. In dit artikel lees je hier meer over. HTTP-statuscodes Browsers en zoekmachinecrawlers zoals GoogleBot worden […]
Hoe je broken links vindt en repareert
In dit artikel lees je waarom interne links belangrijk zijn voor SEO. Ook krijg je tips hoe je broken links kan vinden en hoe je ze kan repareren. Als je een website beheert, is het belangrijk om regelmatig te controleren op broken interne links. Broken interne links kunnen bezoekers frustreren en ervoor zorgen dat ze […]
URL-wijzigingen niet zo eenvoudig te verwerken voor Google Search
Google heeft een video vrijgegeven over de SEO-impact van het aanbrengen van URL-structuurwijzigingen op je site. John Mueller (Search specialist bij Google) zei, dat URL veranderingen niet zo eenvoudig te verwerken zijn voor zoekmachines. Deze veranderingen, mits goed uitgevoerd, kunnen enkele maanden duren voordat Google ze volledig heeft verwerkt. Waarom is het niet eenvoudig? Omdat […]
Wat is beter voor SEO? Korte URL structuur of diepe mappenstructuur
John Mueller van Google zegt dat een kunstmatig korte URL structuur geen voordeel heeft ten opzichte van diepe mappenstructuur. Het aantal slashes in een URL is in geen geval een indicator van hoe belangrijk een pagina is, of hoe waarschijnlijk het is dat Google de pagina in de zoekresultaten naar voren brengt. Dit onderwerp werd […]
5 Belangrijke Technische SEO Trends in 2021
Het is geen geheim dat SEO zwaar leunt op technische componenten om site ranking te stimuleren. En met zoveel opkomende technologieën, nieuwe tools en metrics, vraag je je misschien af of deze constante updates van invloed zullen zijn op je meer technische werk. Om meer te weten te komen over de staat van technische SEO […]
Kom meer te weten over SEO Audits
Wat is een SEO audit? Het is een term die veel gebruikt wordt, maar wat is nu eigenlijk een SEO audit? SEO (Search Engine Optimization) is een vrij brede discipline, en als zodanig wordt ‘SEO audit’ vaak gebruikt als een containerbegrip dat kan verwijzen naar een aantal verschillende soorten audits. In dit artikel zullen we […]