De kracht
van specialisatie

Gespecialiseerd in SEO/SEA
Wij helpen bedrijven met het bereiken van hun doelgroep. Dat doen we via Google, zowel lokaal,
nationaal als internationaal. Onze specialisten werken daarbij nauw samen met onze klanten.

Leer meer over structured data (Schema.org)

Schema (schema.org) is gestructureerde markup die je aan jouw HTML bestanden kunt toevoegen zodat zoekmachines de content van je website begrijpen. Als gevolg van het toevoegen van Schema-tags aan jouw website, kan Google de zoekresultaten van jouw website aanvullen met extra informatie in de vorm van Rich Snippets, die aantoonbaar helpen bij de click-through rate […]

Lees verder…

Leer meer over Anchor Text voor SEO

SEO specialisten weten dat linkbuilding een belangrijke factor is om jouw zoekmachinepositie in de ogen van Google te verbeteren. Maar de tekst die je kiest voor het linken naar jouw site is ook van belang. Die woorden in de link worden de Anchor Text genoemd, en de algoritmes van Google besteden er meer aandacht aan […]

Lees verder…

Tips voor effectief gebruik van nieuw snelheidsrapport van Google

Begin november kondigde Google aan dat ze een bètaversie van het snelheidsrapport hebben toegevoegd aan Search Console. In dit artikel wordt besproken hoe je deze nieuwe functie kunt gebruiken om jouw sitesnelheid te verbeteren. Waar vind je het snelheidsrapport? Het snelheidrapport is te vinden onder het tabblad ‘Optimalisaties’ in Search Console: Als je op ‘Snelheid’ […]

Lees verder…

Hoe invloedrijk zijn link attributen?

Op 10 september 2019 heeft Google veranderingen aangekondigd hoe websitebeheerders link attributen moeten gebruiken. Omdat deze wijzigingen voor enige verwarring zorgden en vragen opriepen, hebben wij hiervan een overzicht gemaakt. Hieronder vind je de belangrijkste wijzigingen in de manier waarop Google omgaat met link attributen: Je kan drie verschillende link attributen gebruiken “nofollow”, “sponsored” en […]

Lees verder…

Verbeter je XML-sitemap

Wat is een XML-sitemap? XML staat voor eXtensible Markup Language. Het is een standaard om de structuur van je website te bepalen. Een sitemap is een bestand met een lijst van pagina’s van je website. Deze sitemap helpt zoekmachines als Google om nieuwe pagina’s op jouw site te ontdekken. Sitemaps zijn vooral belangrijk voor grotere […]

Lees verder…

Kom meer te weten over SEO metatags

Wat zijn metatags en waarom zijn ze belangrijk? Metatags zijn bedoeld om informatie op te nemen over de inhoud van een website of een webpagina. Zoekmachines als Google tonen metatags als de title en description meestal zoals ze oorspronkelijk zijn geschreven. Daarmee heb je meteen invloed op de vermelding bij de zoekmachines en het klikgedrag […]

Lees verder…

Google ondersteunt niet langer rel=next/prev markup

In maart kondigde Google aan dat de zoekmachine de rel=next/prev markup als indexeringssignaal afschaft. Deze paginering attributen worden gebruikt om de relatie tussen een serie pagina’s duidelijk te maken aan zoekmachines. Google wil met deze indexering stoppen omdat studies aantoonden dat gebruikers houden van inhoud die uit één pagina bestaat. Je zou de  rel=next/prev-opmaak wellicht […]

Lees verder…

Interne links: 6 tips om beter gevonden te worden

Interne links zijn hyperlinks binnen dezelfde website. Deze koppelingen verbinden pagina’s op een logische manier met elkaar wat prettig is voor websitebezoekers. Bijvoorbeeld, in dit artikel geven we tips over interne links. Een onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Het is dus niet onlogisch om een verwijzing te maken naar de pagina  ‘zoekmachine optimalisatie’ en hiervoor een interne […]

Lees verder…

AMP-pagina’s inzetten voor SEO? Of toch niet?

Met de vernieuwde testtool van Google, Test My Site, laait de discussie over het versnellen van mobiele websites weer op.  De tool benadrukt met twee nieuwe informatieve functies het belang van de mobiele snelheid. Met de nieuwe versie wordt niet alleen de snelheid van de eigen website getest, maar de testtool laat ook zien hoe […]

Lees verder…

Hoe bereik je ‘positie 0’ in Google? Featured snippets uitgelegd.

Het is de uitdaging van elke SEO marketeer: die felbegeerde positie 1 van de zoekresultaten. Maar wist je ook dat je een ‘positie 0’ kunt bereiken? En misschien nog wel gemakkelijker ook. We hebben het hier over ‘featured snippets’. Ook wel aanbevolen fragmenten genoemd. Het zijn de zoekresultaten die helemaal bovenaan de pagina staan en […]

Lees verder…

Houd je kennis op peil

Ontvang onze artikelen.