Https wordt een kritische factor voor Google wanneer je klantgegevens verzamelt Het internet moet veiliger. Deze boodschap benadrukt Google nogmaals eind december 2016 op zijn blog. Google schrijft: ”https installeren voor je website is belangrijk, maar het wordt een kritische factor wanneer je klantgegevens verzamelt”. Het ontbreken van een beveiligde verbinding zal dus consequenties gaan […]
Categorie: SEO Techniek
Maak je website sneller en wordt beter vindbaar in zoekmachines
Wist je dat de laadtijd van een website invloed heeft op de vindbaarheid? Snelle websites verdienen namelijk de voorkeur van Google omdat bezoekers niet onnodig hoeven te wachten totdat de website is ingeladen. Daarnaast zorgen snelle sites voor conversieverbeteringen omdat bezoekers minder snel afhaken. Maak je website sneller en wordt beter vindbaar in zoekmachines met […]
Linkprofielen beoordelen met Majestic Flow Metrics
Majestic Flow Metrics zijn maateenheden die veel zeggen over de ‘waarde’ van een URL. De Majestic Flow Metrics kan je gebruiken bij het beoordelen van inkomende links. De Flow Metrics van Majestic (voorheen MajesticSEO) bestaan uit twee maateenheden: Trust Flow en Citation Flow. […]
Google introduceert Structured Snippets
Google’s Structured Snippets verwerkt feiten in de individuele zoekresultaten. Deze nieuwe functie moet de belangrijkste informatie van een webpagina gaan tonen in het organische zoekresultaat voor die pagina. […]
Google PageSpeed Insights: Is jouw website snel genoeg?
Hoe sneller je webpagina’s, hoe groter de kans dat je website beter vindbaar wordt in zoekmachines.
Wil je weten hoe snel jouw website is? Doe de test met Google PageSpeed Insights. […]
Mobiele SEO: Optimaliseer je site voor mobiel gebruik
In de nabije toekomst zal het aantal mobiele apparaten de wereldbevolking overtreffen. Het zoekgedrag zal hierdoor veranderen.
Zorg er dus voor dat jouw website voorbereid op mobiele SEO. […]
SEO techniek: Voorkom een dubbele homepage!
Veel website bevatten een ‘dubbele homepage’. De homepage van een website is over het algemeen via verschillende links binnen een website op te roepen. Het is noodzakelijk dat deze links naar dezelfde url verwijzen. Waarom dit noodzakelijk is, en hoe het op te lossen leest u hier! […]
Error 404 of 301 Redirect
Pagina’s van je website vernieuwen is prettig. Het is leuk voor regelmatige bezoekers en voor zoekmachines. Zij houden allemaal van levende websites. We moeten het wel op de juiste manier doen, anders wordt het minder prettig.
Er kunnen problemen ontstaan bij het weggooien of veranderen van een pagina. Die zijn echter goed op te lossen, als we het spel goed spelen. […]
Snippets: The Return of The Metatag Description
Momenteel staat de beschrijving van de webpagina, de Metatag Description, op een laag pitje. Wat betreft de vindbaarheid tenminste: Google gebruikt hem niet meer voor de ranking. De beschrijving van onze pagina’s is gericht op de CTR: gebruikers via Google binnenhalen. Maar er is meer. Google geeft een Preview, via het vergrootglas achter het zoekresultaat […]
Interne links en wat doen we ermee?
Er zijn veel manieren om hoog te staan op de resultatenpagina van Google, maar PageRank lijkt een toverwoord. Voor een hoge PageRank (PR) doen we alles want wat is beter dan een hoge waardering door Google; en een groen balkje staat gewoon goed. In het kort hoe scoren met PR in principe werkt: 1. Je […]