Aangezien online content zich blijft ontwikkelen als de primaire bron van informatie voor veel mensen, is het relevanter dan ooit om te weten welke zoekwoorden je in je tekst moet plaatsen. Of het nu gaat om een officiële zakelijke webpagina of een sociale-mediaplatform, voor elke site is het van belang om een zoekwoorden analyse uit […]
Categorie: SEO Tools
Googles Rich Results Test Tool ondersteunt article markup
Google werkt zijn Rich Results Test Tool bij met ondersteuning voor article structured data markup. Wat zijn Rich Results? Rich Results zijn extra toevoegingen aan de Google zoekresultaten pagina. Rich Results kunnen carrousels, afbeeldingen of andere niet-tekstuele elementen bevatten. Google’s Rich Results Test Tool Website beheerders kunnen nu gebruik maken van Google’s Rich Results Test […]
De 10 BESTE Gebroken Link Checker Tools voor jouw website
Gebroken links zijn de links die een 404-foutmelding tonen. Over het algemeen treedt dit op wanneer de website-eigenaren een wijziging aanbrengen of een pagina van de website verwijderen. Deze links worden ook wel dode links genoemd en zijn niet goed voor SEO en de persoon die de website bezoekt. Wanneer gebroken links beschikbaar zijn op […]
SEO Tool Gratis Proeven: 7 Geweldige SEO Tools die je kunt proberen voordat je koopt
SEO-tools zijn niet goedkoop. Tenzij je een SEO-bureau bent of een echt groot bedrijf is het moeilijk de hoge kosten voor een SEO tool te verantwoorden. Het doel van een gratis proef is om de tool te vinden die overeenkomt met uw huidige SEO-doelen. Hier zijn 7 SEO Tools die je voor een korte tijd […]
Google Search Console lost problemen op met Tag Manager, sites mogelijk opnieuw verifiëren
Google adviseert dat site-eigenaren die Google Tag Manager gebruiken, het eigendom van hun site mogelijk opnieuw moeten verifiëren in Google Search Console. Onlangs werd een probleem ontdekt met de verificatiemethode van Google Tag Manager in Search Console, waarvan Google bevestigt dat het sindsdien is opgelost. Blijkbaar heeft dat probleem ertoe geleid dat sites hun geverifieerde […]
Rondleiding door Google Analytics
Met Google Analytics kun je belangrijke gegevens over jouw site bekijken en websitebezoekers volgen. Deze gegevens kun je gebruiken om je website verder te optimaliseren. In dit artikel krijg je een rondleiding door Google Analytics. Je leest waar je dit platform onder meer voor kunt gebruiken. Ook worden er verschillende dashboards besproken. Waar je Google […]
Google Search Console 2018: wat is er nieuw?
Google Search Console (‘GSC’) is een van de gratis tools van Google en is onmisbaar voor iedereen die nauwkeurige inzichten wil hebben in de organische prestaties van zijn site in de zoekmachine. Het toont onder meer het aantal klikken, vertoningen, CTR en posities op zoekwoord- en paginaniveau. Hierdoor ben je in staat om relaties te […]
5 SEO tools die je niet wilt missen
Als je zelf aan de slag wilt met SEO, kun je vast wel een paar (gratis) SEO tools gebruiken. Dit artikel geeft uitleg aan 5 verschillende tools. Elk gespecialiseerd in een deelgebied van SEO en zijn samen prima naast elkaar te gebruiken. SEO tools besparen tijd en zijn up-to-date Zoekmachine optimalisatie (SEO) is tegenwoordig een […]
SEO resultaten meten? Installeer gratis dit SEO dashboard
Het succes van SEO wordt vaak uitgedrukt in het aantal top 10 posities, toch? Niet onlogisch, want hoe meer top 10 posities in de zoekmachines, hoe groter de kans op meer bezoek, aanvragen en aankopen. Maar wat bepaalt het echte succes van SEO? Om hier antwoord op te vinden moeten je gaan meten. SEO succes […]
Google mobielvriendelijke test
Nieuwe testtool voor MKB Google heeft een nieuwe mobielvriendelijke test ontwikkeld voor het MKB. Met deze nieuwe tool wordt de mobielvriendelijkheid van websites getest en beoordeeld. Zo wordt er bijvoorbeeld gelet op leesbaarheid en laadtijd. Het is overigens niet de eerste tool van Google waarmee websites op mobielvriendelijkheid en snelheid getest kunnen worden. Met Google PageSpeed […]