Onlangs zag ik op LinkedIn een aankondiging van een nieuwe keyword tool die belooft zoekwoorden te kunnen vinden waarmee je Top 10 posities in Google gaat krijgen. Aangezien ‘goede zoekwoorden vinden’ behoort tot Ć©Ć©n van mijn grote interesses kon ik het niet laten om deze tool eens goed te bekijken. Hieronder vind je een stukje […]
Categorie: SEO Tools
Google Updates: HTTPs, Mobile Friendly, āKoopā knop
Hierbij een update met betrekking tot de ontwikkelingen rondom Google. Ā Google kwaliteit update Google heeft eind mei 2015 aangegeven dat er beginĀ mei eenĀ Ā“kwaliteit updateĀ“ is doorgevoerd in het algoritme. Google heeft bepaalde factoren zwaarder of minder zwaar Ā laten wegen bij het bepalen van de kwaliteit van een website.Ā Helaas is er verder erg weinig informatie […]
Betere resultaten met Univeral Analytics en Tagmanager
Resultaat en het goed meten van resultaten zijn erg belangrijk bij SEO. Een tool waar geen enkele SEO zonder kan is Google Analytics. De laatste versie van Google Analytics is Universal Analytics(UA). […]
Google Mijn Bedrijf: Nieuwe applicatie voor bedrijven
Google lanceert met Google Mijn Bedrijf een nieuwe applicatie voor bedrijven.
Google Mijn Bedrijf is de centrale online plek waar je al jouw Google bedrijfsgegevens en applicaties kunt beheren en overzichten kunt inzien. […]
Hoe je efficiƫnt je tags kunt beheren met Google Tag Manager
Gebruik je Google Analytics of Google AdWords? Dan is er een code (tags) geplaatst op je website om dit te laten werken.
Met Google Tag Manager voeg je zelf html-tags toe aan je website. Zonder webbouwer. Snel en foutloos. Dit artikel beschrijft uitvoerig hoe je dit doet. […]
Maak je eigen Infographics met Googleās Databoard voor Research Insights
Google heeft deze maand een leuke tool gelanceerd waarmee je zelf interactief infographics kan maken met data uit onderzoeken van Google. Deze tool heet: Databoard voor Research Insights. […]
Nieuwe functie Google Analytics: Dashboard delen
Onlangs heeft Google Analytics de nieuwe functionaliteit āDashboard delenā (Share Dashboard) aangekondigd. Deze functionaliteit wordt toegevoegd aan het onderdeel āDelenā waar het momenteel alleen nog maar mogelijk is om de Sjabloonlink te delen. […]
Rapporten en segmenten Google Analytics
Google Analytics stelt een aantal standaardrapportages ter beschikking waar je als gebruiker mee uit de voeten kan. Er is echter nog een hoop meer te halen uit Google Analytics. In deze blog zet ik 30 aangepaste rapporten en geavanceerde segmentend op een rijtje waarmee je meer kunt halen uit Google Analytics. Van statistieken naar dag van de week tot smartphone- en tabletverkeer. […]
Manco in Analytics door codering Google
Opmerkelijk feit: Google past de spelregels aan terwijl zij geen tegenstanders hebben. Onder het mom van veiligheid is het pad dat gebruikers volgen straks niet meer volledig te zien. Voor Analytics komt dit neer op Ā± 10% minder zicht op hoe de website is gevonden en welke pagina’s daarvoor zijn bekeken. Je vraagt je af […]
Social Engine Optimalisation
SEO Handleiding meldde te gaan kijken naar wat social media doen om bezoekers te trekken. De trend ‘doe-het-zelven’ lijkt wereldwijd herboren. Offline scheiden we zelf afval en laten we ons in onze keuken zelf uitschelden door Gordon Ramsey. Online leggen we zelf contacten met vrienden, familie, bezoekers en klanten. Wat is de waarde hiervan op […]