De kracht
van specialisatie

Gespecialiseerd in SEO/SEA
Wij helpen bedrijven met het bereiken van hun doelgroep. Dat doen we via Google, zowel lokaal,
nationaal als internationaal. Onze specialisten werken daarbij nauw samen met onze klanten.

Google’s Search Quality Raters hebben geen directe invloed op de rangschikking van de zoekmachines.

Google publiceerde een gedetailleerde uitleg over hoe wijzigingen in de zoekresultaten intern worden geëvalueerd voordat ze worden uitgerold naar de gebruikers. Danny Sullivan, Public Liaison for Search van Google, gaat in op de rol van zoekkwaliteitsbeoordelaars en hoe hun evaluaties worden verwerkt in algoritme-updates. Elk jaar worden er duizenden wijzigingen in de zoekalgoritmen van Google […]

Lees verder…

SEO-resultaten verbeteren met Social Media

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, hebben sociale media wel degelijk een verband met SEO, maar niet direct. Hieronder vind je praktische social media tips over hoe je SEO met sociale media kunt verbeteren. Publiceer inhoud van hoge kwaliteit SEO is zich blijven ontwikkelen, en Search marketing is niet meer wat het vroeger was. Google-bots […]

Lees verder…

Posted in SEO

6 site structuurfouten en hoe jij deze kunt vermijden!

Als je je SEO en gebruikers serieus neemt, werk je aan een kick-ass site structuur. Maar het opzetten van een fatsoenlijke site structuur kan een uitdaging zijn. Het onderhouden van een fatsoenlijke site structuur wanneer je site groeit, is nog moeilijker. Met al deze nieuwe pagina’s op je site is het makkelijk om iets over […]

Lees verder…

Hoe Google searchspam heeft bestreden

Het is Google’s doel om ervoor te zorgen dat gebruikers de best mogelijke resultaten krijgen wanneer ze naar Google Search gaan. Helaas is er op het web ook storende content die “webspam” wordt genoemd. Voor mensen die op zoek zijn naar nuttige informatie kan webspam deze ervaring verslechteren. Google heeft een aantal teams die voorkomen […]

Lees verder…

Posted in SEO

17 zoekmachines die je kunt gebruiken in plaats van Google

Google is zonder enige twijfel de grootste zoekmachine op het internet en het woord “googelen” is in de Nederlandse taal haast een werkwoord geworden. Maar naast Google zijn er nog enkele handige zoekmachines. Hier 17 zoekmachines die je naast Google ook kunt gaan gebruiken. 1. Bing Iets waarin Bing beter in is is de gebruikers […]

Lees verder…

Google’s Core Update – Mei 2020

Op 4 mei bevestigde Google’s Danny Sullivan dat ze de tweede Core zoekalgoritme-update van dit jaar uitrollen. Deze heet de “May 2020 Core Update.” Zoals alle Core Updates was dit een wereldwijde update en was het niet specifiek voor een regio, taal of categorie van websites. Het is een klassieke “brede Core Update” die Google […]

Lees verder…

Posted in SEO

Wat is Local SEO?

Local SEO is het optimaliseren van jouw website op lokaal georiënteerde zoekwoorden. Daarnaast kan het ook handig zijn om generieke termen op te nemen in je content. Hieronder vind je twee situaties: Lokaal georiënteerde zoektermen Stel je bent een loodgietersbedrijf uit Appelscha, dan is de kans dat je deze activiteiten in Appelscha levert groot. Wanneer […]

Lees verder…

Posted in SEO

Veranderingen & impact van Google’s featured snippets

Google’s Danny Sullivan heeft bevestigd dat webpagina’s in een featured snippet niet meer zullen worden herhaald op de eerste pagina van de organische resultaten. Dit is een nieuwe verandering die vanaf 22 januari wordt doorgevoerd. Deze verandering beïnvloed alle zoekresultaten wereldwijd. Vroeger was het niet ongewoon om webpagina’s in een positie twee keer te zien […]

Lees verder…

Posted in SEO

Voice search – trends en statistieken

Voice search groeit buitengewoon sterk en steeds meer bedrijven optimaliseren voor de spraakgestuurde zoekfunctie (voice-based search). In dit artikel tonen we enkele statistieken, feiten en trends die je kunnen helpen bij het ontwikkelen van een goede SEO en marketingstrategie voor voice-based search. Top 4 voice search statistieken 60% van de smartphone-gebruikers had in de afgelopen […]

Lees verder…

Posted in SEO

3 oorzaken van slechte website-rankings – deel 2

In de vorige nieuwsbrief werden 3 oorzaken van slechte website-rankings besproken. Hieronder worden 3 andere oorzaken toegelicht. 1.    Je website is niet mobielvriendelijk Google hecht veel waarde aan een goede User Experience (UX) van een website. Het maken van een responsive website is de eerste stap om de UX te verbeteren. Om deze reden is […]

Lees verder…

Posted in SEO

Houd je kennis op peil

Ontvang onze artikelen.