De kracht
van specialisatie

Gespecialiseerd in SEO/SEA
Wij helpen bedrijven met het bereiken van hun doelgroep. Dat doen we via Google, zowel lokaal,
nationaal als internationaal. Onze specialisten werken daarbij nauw samen met onze klanten.

3 oorzaken van slechte website-rankings

Als websitebeheerder heb je liever niet dat je website-rankings omlaag gaan. Helaas krijgt elke website hier mee te maken. Je kunt dit niet vermijden, maar je kunt zeker de impact ervan minimaliseren. Een positiedaling kan om verschillende redenen gebeuren. In dit artikel worden 3 onderdelen besproken die jouw site-ranking kunnen schaden. Meer oorzaken worden volgende […]

Lees verder…

Posted in SEO

Hoe Google zoeken relevant en nuttig houdt

Google Search heeft als doel om je zo snel mogelijk nuttige informatie te tonen. In de loop der jaren is de pagina met zoekresultaten ontwikkeld met handige functies waarmee je nog sneller informatie kunt vinden. Sommige hebben aanbevolen snippets, die resultaten markeren die waarschijnlijk bevatten wat je zoekt; kennispanels, die je helpen belangrijke feiten te […]

Lees verder…

Posted in SEO

Google geeft inzicht in het aantal updates in haar zoeksysteem

De zoekalgoritmen van Google zijn complexe wiskundige vergelijkingen die afhankelijk zijn van honderden variabelen. In de zoeksystemen van Google zijn diverse wijzigingen aangebracht. Sommige hiervan waren zichtbare lanceringen van nieuwe functies, terwijl vele andere regelmatige updates waren om de resultaten relevant te houden. Sommige zijn ook verbeteringen op basis van door Google zelf geïdentificeerde problemen, […]

Lees verder…

Posted in SEO

De verschillen tussen de zoekresultaten van mobiel en desktop

De zoekresultaten in zoekmachines als Google worden ook wel ‘Search Engine Results Page’ genoemd of ‘SERP’ als afkorting. Uit onderzoek is gebleken dat er een aantal verschillen bestaat in de SERP op verschillende soorten devices. Maar gemiddeld 13% van de websites behoudt dezelfde positie op de desktop als op een mobiel. Er ontstaan verschillen door de […]

Lees verder…

Posted in SEO

5 SEO tips die het verschil maken

Hieronder vind je 5 SEO tips die een positieve invloed hebben op jouw website. 1. Gestructureerde data is belangrijk Door gebruik te maken van gestructureerde data in jouw website kunnen algoritmes van zoekmachines makkelijker de content begrijpen. Het gevolg hiervan is dat jouw site meer kans maakt om hoger te eindigen in de zoekresultaten. 2. […]

Lees verder…

Posted in SEO

Proseo 19 jaar Search Specialist. Toen en nu

Proseo viert deze maand het feit dat zij 19 jaar bestaat. Wat in 1999 begon als een start-up op een zolderkamer in Hillegom, is uitgegroeid tot een bedrijf met door de wol geverfde Senior specialisten. In 1999 was zoekmachine optimalisatie (SEO) nog een vrij onbekend fenomeen, Google Search bestond toen ook nog maar 1 jaar. In […]

Lees verder…

Posted in SEO

SEO en UX: 5 tips voor betere resultaten

Wat hebben SEO en UX (User Experience) met elkaar te maken? Misschien wel meer dan je doet vermoeden. Ook al zijn SEO en UX voor online marketeers bekende begrippen, de relatie tussen beiden is niet altijd even duidelijk.  Waar het op neerkomt is, hoe beter de gebruikersvriendelijkheid (UX) van de website, hoe groter de kans […]

Lees verder…

Posted in SEO

Nieuwe website? Vergeet SEO niet!

Elke organisatie vernieuwt om de zoveel jaar de website. Dat moet ook wel omdat trends en technologieën continue veranderen. Bovendien kan een nieuwe uitstraling van de organisatie een reden zijn om de oude site te vervangen. Ondanks alle mooie ideeën en de bruisende energie van de betrokkenen om een nieuwe website te ontwikkelen, is het […]

Lees verder…

Posted in SEO

Waarom Google Mijn Bedrijf belangrijk is voor SEO

Je wilt met je bedrijf zo goed mogelijk vindbaar zijn in Google. Het eerste waar je dan aan denkt is zoekmachine optimalisatie (SEO) en Google AdWords. Maar denk je ook aan Google Mijn Bedrijf? Waarschijnlijk niet. Ons advies is om dat wel te doen, want Google Mijn Bedrijf is belangrijker dan je denkt. Een Google bedrijfspagina, […]

Lees verder…

Posted in SEO

3 praktische voorbeelden om je SEO doelen te meten

Je hebt energie en geld geïnvesteerd om je website beter vindbaar te krijgen in zoekmachines, maar hoe weet je of dit ook iets heeft opgeleverd? Hiervoor zal je SEO doelen moeten meten. Vragen als: “Is je website beter vindbaar geworden? Wordt je website gevonden door de juiste doelgroep? En levert het ook conversies op?”. Hier […]

Lees verder…

Posted in SEO

Houd je kennis op peil

Ontvang onze artikelen.