Google’s Danny Sullivan heeft bevestigd dat webpagina’s in een featured snippet niet meer zullen worden herhaald op de eerste pagina van de organische resultaten. Dit is een nieuwe verandering die vanaf 22 januari wordt doorgevoerd. Deze verandering beïnvloed alle zoekresultaten wereldwijd. Vroeger was het niet ongewoon om webpagina’s in een positie twee keer te zien […]
Categorie: SEO
Voice search – trends en statistieken
Voice search groeit buitengewoon sterk en steeds meer bedrijven optimaliseren voor de spraakgestuurde zoekfunctie (voice-based search). In dit artikel tonen we enkele statistieken, feiten en trends die je kunnen helpen bij het ontwikkelen van een goede SEO en marketingstrategie voor voice-based search. Top 4 voice search statistieken 60% van de smartphone-gebruikers had in de afgelopen […]
3 oorzaken van slechte website-rankings – deel 2
In de vorige nieuwsbrief werden 3 oorzaken van slechte website-rankings besproken. Hieronder worden 3 andere oorzaken toegelicht. 1. Je website is niet mobielvriendelijk Google hecht veel waarde aan een goede User Experience (UX) van een website. Het maken van een responsive website is de eerste stap om de UX te verbeteren. Om deze reden is […]
3 oorzaken van slechte website-rankings
Als websitebeheerder heb je liever niet dat je website-rankings omlaag gaan. Helaas krijgt elke website hier mee te maken. Je kunt dit niet vermijden, maar je kunt zeker de impact ervan minimaliseren. Een positiedaling kan om verschillende redenen gebeuren. In dit artikel worden 3 onderdelen besproken die jouw site-ranking kunnen schaden. Meer oorzaken worden volgende […]
Hoe Google zoeken relevant en nuttig houdt
Google Search heeft als doel om je zo snel mogelijk nuttige informatie te tonen. In de loop der jaren is de pagina met zoekresultaten ontwikkeld met handige functies waarmee je nog sneller informatie kunt vinden. Sommige hebben aanbevolen snippets, die resultaten markeren die waarschijnlijk bevatten wat je zoekt; kennispanels, die je helpen belangrijke feiten te […]
Google geeft inzicht in het aantal updates in haar zoeksysteem
De zoekalgoritmen van Google zijn complexe wiskundige vergelijkingen die afhankelijk zijn van honderden variabelen. In de zoeksystemen van Google zijn diverse wijzigingen aangebracht. Sommige hiervan waren zichtbare lanceringen van nieuwe functies, terwijl vele andere regelmatige updates waren om de resultaten relevant te houden. Sommige zijn ook verbeteringen op basis van door Google zelf geïdentificeerde problemen, […]
De verschillen tussen de zoekresultaten van mobiel en desktop
De zoekresultaten in zoekmachines als Google worden ook wel ‘Search Engine Results Page’ genoemd of ‘SERP’ als afkorting. Uit onderzoek is gebleken dat er een aantal verschillen bestaat in de SERP op verschillende soorten devices. Maar gemiddeld 13% van de websites behoudt dezelfde positie op de desktop als op een mobiel. Er ontstaan verschillen door de […]
5 SEO tips die het verschil maken
Hieronder vind je 5 SEO tips die een positieve invloed hebben op jouw website. 1. Gestructureerde data is belangrijk Door gebruik te maken van gestructureerde data in jouw website kunnen algoritmes van zoekmachines makkelijker de content begrijpen. Het gevolg hiervan is dat jouw site meer kans maakt om hoger te eindigen in de zoekresultaten. 2. […]
Proseo 19 jaar Search Specialist. Toen en nu
Proseo viert deze maand het feit dat zij 19 jaar bestaat. Wat in 1999 begon als een start-up op een zolderkamer in Hillegom, is uitgegroeid tot een bedrijf met door de wol geverfde Senior specialisten. In 1999 was zoekmachine optimalisatie (SEO) nog een vrij onbekend fenomeen, Google Search bestond toen ook nog maar 1 jaar. In […]
SEO en UX: 5 tips voor betere resultaten
Wat hebben SEO en UX (User Experience) met elkaar te maken? Misschien wel meer dan je doet vermoeden. Ook al zijn SEO en UX voor online marketeers bekende begrippen, de relatie tussen beiden is niet altijd even duidelijk. Waar het op neerkomt is, hoe beter de gebruikersvriendelijkheid (UX) van de website, hoe groter de kans […]