Het nieuwe algoritme waarbij mobiel-vriendelijke websites hoger scoren in de mobiele zoekresultaten lijkt vanaf deze week definitief te worden uitgerold. […]
Categorie: SEO
Google waarschuwt mobiel-onvriendelijke websites voor slechte posities
Google maakt serieuze stappen om de mobiele zoekresultaten te verbeteren voor gebruikers die zoeken via een smartphone of tablet. Gebruikers van de Webmaster Tools kunnen namelijk een waarschuwingsmail verwachten over slechte posities wanneer de website niet mobiel-vriendelijk is ingericht. […]
Is jouw website al mobiel-vriendelijk?
In een poging om mobiele gebruikers te helpen bij het herkennen van mobiel-vriendelijke websites wil Google deze websites gaan labellen. Waar moet je website aan voldoen en hoe verdien je een āmobiel-vriendelijkā label? […]
Penguin 3.0 bestrijdt spam
Het is inmiddels ruim een jaar geleden sinds de laatste Google Penguin-update werd uitgerold, maar het lang verwachte Penguin 3.0 ter bestrijding van spam wordt sinds eind oktober wereldwijd uitgerold. […]
Resultaten Onderzoek Organische CTR 2014
Miljoenen websites zijn afhankelijk van Google voor het aantrekken van potentiĆ«le klanten. Welke factoren hebben allemaal invloed op de organische CTR? […]
Google Answer Boxes verschijnen nu 44% vaker
Uit gegevens van Moz blijkt dat het aantal verschijningen van Google Answer Boxes met 44% is gestegen. Ben jij ze al eens tegengekomen in de zoekresultaten? […]
5 Praktische Tips voor Mobile SEO

Verbeter je vindbaarheid in Google op mobiel en tablet met deze praktische tips. Er worden in totaal vijf Mobile SEO tips gegeven waarmee je je vindbaarheid op tablets en smartphones kan verbeteren. Met deze tips kan je je website verder optimaliseren waardoor je meer gratis (mobiele) bezoekers via de organische zoekresultaten van Google ontvangt. […]
Zoekmachinemarketing: de feiten

De term zoekmachinemarketing helder voor ogen krijgen, is handig. De betekenis lijkt best voor de hand te liggen, en doet dat toch niet. Zoekmachinemarketing is nodig, maar wat is dan precies nodig? Aan bod komen de definitie van dit specialisme, de vraag of de term nog opgaat en een blik op wat aan marketinggereedschap al in huis is. Als het goed is, wordt na afloop in de meeste huiskamers simpelweg ācheckā gezegd. […]
De zoekmachinemarketing

Eigenlijk was de titel voor dit artikel āWaarom zoekmachinemarketing?ā, maar dat zou direct een marketingmisstap zijn. Stel een vraag in de titel en veel lezers weten het antwoord. Tel daar het percentage dat voldoende denkt te weten bij op en de eerste verloren klanten zijn binnen. Om lezers in eerste instantie vast te houden, past āhet waarom van zoekmachinemarketingā beter in een groter geheel. De inhoud van die grote notendop gaan we af via een checklist. […]
Schadelijk zoekresultaat? Verwijder jezelf uit Google!

Word jij vermeld in de Google resultaten waarvan jij denkt dat het je reputatie schaadt? Verwijder jezelf uit Google.
Sinds 30 mei 2014 is dit mogelijk middels het “vergeet-mij” formulier op de website van Google. […]