De kracht
van specialisatie

Gespecialiseerd in SEO/SEA
Wij helpen bedrijven met het bereiken van hun doelgroep. Dat doen we via Google, zowel lokaal,
nationaal als internationaal. Onze specialisten werken daarbij nauw samen met onze klanten.

De KISS landingspagina: een voorbeeld

Januari 2010, een gure winter en tijd genoeg om achter de computer te zitten. Daar kwam het artikel KISS die landingspagina uit voort. De opzet was duidelijk maken dat met ‘Keep It Simple, Stupid’ veel wordt bereikt. Oftewel, maak het jezelf niet te moeite anders maak je het je publiek te moeilijk. Maar dit is […]

Lees verder…

De favicon pimpt websites

Gebruikersvriendelijkheid is het kernwoord in SEO. Als we eenmaal gevonden zijn, is het de bedoeling aanwezig te blijven. Er zijn verschillende manieren. Een methode is aantrekkelijk in de adresbalk en op tabbladen in beeld blijven als bezoekers een andere pagina voor zich hebben. Een andere manier is er prettig en opvallend uitzien als we eenmaal […]

Lees verder…

Social media verovert de wereld

Dat social media de digitale wereld verovert, is duidelijk (zie vrijwel ieder blog). De invloed van social media zagen we de afgelopen weken. In Tunesië en Egypte werd de bevolking ook digitaal opgeroepen tot actie. Social media reikt ver. Google onderkent dat en lanceert voortdurend updates van Social Search. We kunnen ook zeggen dat Google […]

Lees verder…

Blogger gezocht!

2011 is aangebroken en dan is het tijd voor voorspellingen. Elk vooruitzicht zit vast aan een terugblik. Een dikke trend van het afgelopen jaar is de opkomst van sociale media. Het aantal deelnemers aan de Twitters en Facebooks is enorm en het is verbazingwekkend dat er niet veel meer takken aan de sociale mediaboom hangen. […]

Lees verder…

Google Instant Search en de trefwoorden update

Over de recente truc van Google om sneller zoekresultaten in beeld te brengen is wel wat gezegd. Het is echter meer geconstateerd en goed bevonden dan dat er een blik in de toekomst is gegeven. Google Instant Search werkt makkelijker en sneller dan alleen Google Suggest, maar wat zijn de gevolgen voor SEO’ers in het […]

Lees verder…

Een hogere CTR met microformats

Microformats komen steeds vaker voor in de zoekresultaten. Bij de zoekopdracht ‘U2 Tickets’ of ‘The Expendables’ wordt volop gebruik gemaakt van microformats. Google beschrijft microformats als volgt: ‘Microformats zijn eenvoudige conventies (entiteiten genoemd), die op webpagina’s worden gebruikt om een specifiek type informatie te beschrijven, zoals een recensie, gebeurtenis/evenement, product, bedrijf of persoon.’ […]

Lees verder…

Op herhaling: SEO tips voor webwinkels

Als er een branche is die compleet afhankelijk is van zoekmachineverkeer is dat wel de branche ‘webwinkel’. Er worden gigantische bedragen uitgegeven aan AdWords-campagnes, sommige bedrijven draaien hierdoor zelfs met verlies. Dan vraag je je af waarom die campagnes dan niet worden stopgezet als ze toch niet rendabel draaien. Dan krijg je vaak te horen […]

Lees verder…

(Tw)eat this!

Twitter is het ideale social medium om je mening kwijt te kunnen. Dan moet het ook een prima zijn om je product kwijt te kunnen. Hoe doe je dat als je product toevallig niet je mening is? Twitteraars pakken en vasthouden is het gouden ei! Op de juiste manier gebruikers pakken begint met weten wie […]

Lees verder…

Het Google toetsenbord

Het is iedereen natuurlijk opgevallen dat Google plots een toetsenbordje naast de zoekbalk heeft geplaatst. Nu nog het ‘waarom’. De eerste reacties in onze omgeving zijn ‘Handig als de batterijen van je toetsenbord leeg zijn.’ En ‘Heb je geen toetsenbord op batterijen nodig en dat is milieuvriendelijk.’ […]

Lees verder…

Matt Cutts over PageRank & Crawlen

Eerder is geprobeerd de waarde van PageRank vast te stellen. Geluiden kwamen boven dat een hoge Pagerank goed staat, maar dat het nut niet bijzonder groot is. Onlangs heeft Matt Cutts in een interview het verband gelegd tussen PageRank en het crawlen van Googlebot. Eens kijken wie zijn/haar mening over Pagerank kan herzien. […]

Lees verder…

Houd je kennis op peil

Ontvang onze artikelen.