Je website bezoekers doen niet precies wat je wil dat ze gaan doen….. te weinig bezoekers ondernemen actie op je website zoals contact opnemen, informatie aanvragen, offertes aanvragen, in winkelwagen stoppen, bestellen, inschrijven nieuwsbrief, volgen via Twitter, kopen etc. etc. Je kent het wel. […]
Categorie: SEO
Bold is niet altijd Beautiful
Niets is voor eeuwig. Enkele jaren geleden heeft de uitroep ‘Gaaf!’ bij iets leuks plaats gemaakt voor ‘Vet!’. Inmiddels lijkt ‘Vet!’ ook weer veld te moeten ruimen voor ‘Gangsta!’ In SEO is het niet anders. […]
KISS die landingspagina!
Landingspagina’s zijn als holes op golfbanen. De bal moet er zo snel mogelijk op terechtkomen en je wilt het liefst direct scoren. Wat is de eis om een hole-in-one op onze website te zien? Hoe zetten we bezoekers aan tot actie in de vorm van aankoop, nieuwsbrief, contact enz.? In een woord KISS. In meer […]
Google strooit met kruimels
Het nieuwe jaar is nog niet begonnen of Google heeft alweer een verrassing klaar staan. Dit keer een zeer opvallende. De zichtbare URL’s binnen de zoekmachine wordt omgezet naar een ‘breadcrumb pad’. […]
Google Social Search geeft gerichte resultaten dankzij je sociale netwerk
Het aantal uren dat we dagelijks online doorbrengen wordt steeds groter. Aangezien vrienden, familie en overige contacten dit ook doen, groeit de sociale waarde van internet even hard mee. Er is onderzocht hoeveel mensen van welke Nederlandse sociale netwerken online gebruik maken. Men gebruikt in Nederland (van hoog naar iets lager): Hyves, Schoolbank, LinkedIn en […]
SEO Handleiding nu ook te volgen via Twitter
Twitter is de nieuwe manier om snel korte berichten met elkaar uit te wisselen. Je kan in berichten van maximaal 140 karakters aangeven waar je mee bezig bent op dat moment. Door twitteraars te volgen blijf je op de hoogte van wat iemand bezig houdt. Steeds vaker wordt Twitter op een RSS-achtige manier gebruikt. Daarom […]
Functies voor in het zoekvak van de zoekmachines Google en Bing
Er zijn vele extra functies die jullie kunnen helpen met het zoeken binnen de zoekmachines. De vraag is echter welke functies werkt in Google en welke werkt in Bing? In onderstaande tabel staat een overzicht van de functies; samen met welke functies door welke van de twee zoekmachines worden ondersteund. […]
Advies aan Europese Hof: Vindbaar worden op merknamen is legaal!
Een advocaat-generaal heeft een advies uitgebracht aan het Europese Hof. Hierin staat dat Google AdWords-advertenties ‘gewoon’ gekoppeld mogen worden aan merknamen. Door een merknaam als zoekwoord op te geven brengt Google de merkhouders geen schade toe. Anders is dit bij het gebruik van merknamen in de advertentietekst. […]
Semantic Web Search – Een kijkje in de toekomst?
Relevantere en intelligentere zoekresultaten! Zo ziet de toekomst eruit als Semantic Web Search het internet verovert. Zoekmachines die niet meer alleen naar losse woorden kijken, maar ook echt de betekenis (semantiek) van informatie op webpagina’s kunnen achterhalen. Een voorwaarde: het World Wide Web moet worden omgebouwd tot een semantisch web. […]
Microsoft maakt van zoeken een spel!
Microsoft heeft een spel ontwikkeld dat uiteindelijk zijn zoekmachine Bing moet helpen verbeteren. Het spel Page Hunt laat websites zien. De speler moet vervolgens een zoekopdracht ingeven waarmee hij deze website bovenaan in de zoekresultaten verwacht. Volgens de medewerkers van Microsoft’s Research Lab wordt dit spel puur en alleen gebruikt als onderzoeksproject. De resultaten worden […]