Twitter is het ideale social medium om je mening kwijt te kunnen. Dan moet het ook een prima zijn om je product kwijt te kunnen. Hoe doe je dat als je product toevallig niet je mening is? Twitteraars pakken en vasthouden is het gouden ei! Op de juiste manier gebruikers pakken begint met weten wie […]
Categorie: SEO
Het Google toetsenbord
Het is iedereen natuurlijk opgevallen dat Google plots een toetsenbordje naast de zoekbalk heeft geplaatst. Nu nog het ‘waarom’. De eerste reacties in onze omgeving zijn ‘Handig als de batterijen van je toetsenbord leeg zijn.’ En ‘Heb je geen toetsenbord op batterijen nodig en dat is milieuvriendelijk.’ […]
Matt Cutts over PageRank & Crawlen
Eerder is geprobeerd de waarde van PageRank vast te stellen. Geluiden kwamen boven dat een hoge Pagerank goed staat, maar dat het nut niet bijzonder groot is. Onlangs heeft Matt Cutts in een interview het verband gelegd tussen PageRank en het crawlen van Googlebot. Eens kijken wie zijn/haar mening over Pagerank kan herzien. […]
Help, ik heb SEO-gedragsproblemen!
Je website bezoekers doen niet precies wat je wil dat ze gaan doen….. te weinig bezoekers ondernemen actie op je website zoals contact opnemen, informatie aanvragen, offertes aanvragen, in winkelwagen stoppen, bestellen, inschrijven nieuwsbrief, volgen via Twitter, kopen etc. etc. Je kent het wel. […]
Bold is niet altijd Beautiful
Niets is voor eeuwig. Enkele jaren geleden heeft de uitroep ‘Gaaf!’ bij iets leuks plaats gemaakt voor ‘Vet!’. Inmiddels lijkt ‘Vet!’ ook weer veld te moeten ruimen voor ‘Gangsta!’ In SEO is het niet anders. […]
KISS die landingspagina!
Landingspagina’s zijn als holes op golfbanen. De bal moet er zo snel mogelijk op terechtkomen en je wilt het liefst direct scoren. Wat is de eis om een hole-in-one op onze website te zien? Hoe zetten we bezoekers aan tot actie in de vorm van aankoop, nieuwsbrief, contact enz.? In een woord KISS. In meer […]
Google strooit met kruimels
Het nieuwe jaar is nog niet begonnen of Google heeft alweer een verrassing klaar staan. Dit keer een zeer opvallende. De zichtbare URL’s binnen de zoekmachine wordt omgezet naar een ‘breadcrumb pad’. […]
Google Social Search geeft gerichte resultaten dankzij je sociale netwerk
Het aantal uren dat we dagelijks online doorbrengen wordt steeds groter. Aangezien vrienden, familie en overige contacten dit ook doen, groeit de sociale waarde van internet even hard mee. Er is onderzocht hoeveel mensen van welke Nederlandse sociale netwerken online gebruik maken. Men gebruikt in Nederland (van hoog naar iets lager): Hyves, Schoolbank, LinkedIn en […]
SEO Handleiding nu ook te volgen via Twitter
Twitter is de nieuwe manier om snel korte berichten met elkaar uit te wisselen. Je kan in berichten van maximaal 140 karakters aangeven waar je mee bezig bent op dat moment. Door twitteraars te volgen blijf je op de hoogte van wat iemand bezig houdt. Steeds vaker wordt Twitter op een RSS-achtige manier gebruikt. Daarom […]
Functies voor in het zoekvak van de zoekmachines Google en Bing
Er zijn vele extra functies die jullie kunnen helpen met het zoeken binnen de zoekmachines. De vraag is echter welke functies werkt in Google en welke werkt in Bing? In onderstaande tabel staat een overzicht van de functies; samen met welke functies door welke van de twee zoekmachines worden ondersteund. […]