Als internetgebruiker ben je vast al eens terechtgekomen op pagina’s als Tripadvisor, Yelp en Zillow. Ze hebben duizenden pagina’s met content die meestal bovenaan de zoekresultaten lijken te staan. Waarom? Een SEO specialist kan hierop het antwoord geven. Het komt door SEO! Zonder het te beseffen, is programmatic SEO eigenlijk een grote praktijk in digitale […]
Categorie: SEO
Google gaat live met nieuwe sitenamen, favicon en gesponsord label in Desktop Search
Google heeft de sitenamen, bijgewerkte favicon en het ‘Gesponsord’ label uitgerold op Desktop Search. De lancering van deze update op Mobiel Search was afgelopen oktober. De desktopversie heeft Google sinds november vorig jaar getest, en is nu ook officieel live. Belangrijkste punten uit het artikel Hoe sitenamen in Google Search getoond worden en hoe je […]
Google Search Console gebruiken om SEO te verbeteren
Google Search Console (GSC) is een gratis tool waarmee je de prestaties van jouw website kan bekijken, technische SEO-fouten kan identificeren, indexering voor nieuwe pagina’s kan aanvragen en informatie achterhalen over de gebruikerservaring. In dit artikel worden een paar rapporten en functies binnen Google Search Console besproken. Deze geven inzicht hoe je website presteert en […]
Praktische tips om de ranking van je WordPress site te verbeteren
Als je wilt dat jouw site bovenaan staat in zoekmachines, ben je waarschijnlijk begonnen met het onderzoeken hoe je jouw website kunt optimaliseren voor zoekmachines. Misschien heb je alles onder de knie wat je moet weten over technische SEO, maar lijkt je WordPress site nog steeds niet goed te ranken, en wil je het probleem […]
Google’s Spam Update
In december is er een linkspam update uitgebracht. Inmiddels is deze update volledig uitgerold. Wat zit er in de linkspam-update? Google verbetert zijn spamdetectiesysteem met de mogelijkheid om gekochte links te vinden en domeinen te detecteren die voornamelijk worden gebruikt om links naar andere sites door te linken. De linkspam-update van december 2022 maakt gebruik […]
Waar staat de Bounce Rate voor en hoe hoog mag die zijn?
Wat betekent een bouncepercentage? Het bouncepercentage is het percentage mensen dat op een pagina landt en deze verlaat zonder een specifieke actie uit te voeren. Dit wordt ook wel de bounce rate genoemd. In dit artikel behandelen we: Wat is een goed bouncepercentage? Is bounce rate een ranking factor? Bouncepercentage vs. Exitpercentage Bouncepercentage in Google […]
Waarom webhosting belangrijk is voor SEO
Goede webhosting zal je website niet bovenaan de zoekresultaten zetten, maar het is een voorwaarde voor sterke SEO-resultaten. Wil je een eenvoudige manier weten om de algemene prestaties van je website te versnellen en te verbeteren? Investeer in goede hosting. Website prestaties zijn een kritisch element dat kan helpen bij het verbeteren van je ranking, […]
WordPress site instellingen die belangrijk zijn voor SEO
Wil je je WordPress website instellen voor beter verkeer en betere rankings? Zorg ervoor dat je deze site-instellingen volgt om je SEO te verbeteren. WordPress is een van de meest SEO-vriendelijke content management systemen van dit moment. Als je een WordPress website hebt, zijn er veel dingen die je kunt doen om je SEO te […]
Google’s core update van september 2022
De data is binnen van de tracking tools en hier is wat deze tools laten zien met de laatste Google algoritme update. Op 12 september begon Google met het uitrollen van zijn tweede brede core algoritme update van dit jaar – de september 2022 core update. Daarnaast heeft Google besloten om nog een algoritme update […]
Kom meer te weten over long-tail zoekwoorden
Wat zijn Long-tail zoekwoorden? Long-tail zoekwoorden zijn zeer specifieke zoekopdrachten die de neiging hebben om relatief lage zoekvolumes te hebben. Hoewel gebruikers er minder vaak naar zoeken, maken long-tail zoekwoorden een groot percentage uit van de totale zoekopdrachten wanneer ze bij elkaar worden opgeteld. De term “long tail” werd oorspronkelijk gebruikt voor niche producten op […]