Google heeft eind vorige maand twee nieuwe helpdocumenten gepubliceerd om uitgevers te helpen bepalen wat Google in de zoekresultaten laat zien voor titles and descriptions. Ook heeft Google een nieuwe term geïntroduceerd voor de titel van een zoekresultaat, “title link.” Controleer jouw titel links in de zoekresultaten Het eerste document heet control your title links […]
Categorie: SEO
Zoekvolume belangrijke metric in zoekwoorden onderzoek
Zoekvolume is een belangrijke metric in een zoekwoorden onderzoek. In dit artikel lees je over de beperkingen ervan en hoe je het meeste uit zoekvolume voor SEO kunt halen. Zoekvolume is een van de meest gebruikte meeteenheden voor een zoekwoorden onderzoek, maar er bestaan wel misverstanden over deze metric. Dit artikel zal een aantal misvattingen […]
SEO vriendelijke WordPress thema’s
In dit artikel worden de volgende 5 SEO vriendelijke WordPress thema’s besproken. GeneratePress Divi Astra Kadence Hello by Elementor GeneratePress Of je freelancer bent, een startup of bureau hebt, GeneratePress is een uitstekend WordPress thema voor SEO. Het is een snel, lichtgewicht, toegankelijk, responsive en gebruikt geldige HTML/CSS. De gratis versie van het thema is […]
Oorzaken waarom een website verwijderd wordt uit de Google index – Deel 2
In een eerder artikel werden oorzaken besproken waarom Google je webpagina uit de zoekresultaten zou kunnen verwijderen. Hieronder vind je nog meer oorzaken: Content van lage kwaliteit. Verborgen tekst of links. Doorway pages. Overgenomen content. Affiliate programma’s van lage waarde. Slechte guest posts. Spammy structured data markup. Geautomatiseerde zoekopdrachten. Uitsluiten van webpagina’s in jouw sitemap. […]
Hoe je het beste een WordPress thema kiest voor SEO
Jouw WordPress thema draagt bij aan de uitstraling van jouw merk en helpt een goede gebruikerservaring te bieden. Maar mensen vergeten vaak het zoekmachine optimalisatie (SEO) aspect ervan. Een WordPress thema dat niet SEO-vriendelijk is, kan een belemmering zijn in de concurrentiestrijd om bovenaan de zoekmachine resultaten pagina’s (SERP’s) te komen. En aangezien een hogere […]
Oorzaken waarom een website verwijderd wordt uit de Google index
Waarom verwijdert Google sommige content uit zijn index? Hieronder vind je mogelijke redenen waarom Google ervoor kiest om sommige webpagina’s niet weer te geven. Google kiest ervoor om sommige webpagina’s uit te sluiten omdat niet elke optimalisatie een goede is, en sommige content gewoon geen goed antwoord biedt voor zoekers. Misschien publiceer je per ongeluk […]
Tips om website betrokkenheid te meten en verbeteren
Je kunt je wellicht afvragen: Is het tijd om de website te vernieuwen? Voldoet de website eigenlijk wel aan onze doelstellingen? Maar je hebt misschien nog weinig of niets ingesteld om betrokkenheid te meten om deze vragen te beantwoorden. Misschien denk je dat je daar dure software voor moet aanschaffen om de betrokkenheid te kunnen […]
Link uitwisselingen in strijd met Google richtlijnen
John Mueller bespreekt in dit artikel Google’s beleid over linkruil en hoe het algoritme van Google daarmee omgaat. Achtergrond over linkruil Een linkruil is een situatie die voortkomt uit een overeenkomst tussen twee websites om naar elkaar te linken. Soms linken twee websites naar elkaar zonder een overeenkomst of enig contact tussen elkaar. Dat wordt […]
AMP pagina’s krijgen geen voorkeursbehandeling meer in Google Search
Google rolt in juni 2021 een belangrijke verandering uit als onderdeel van hun page experience ranking algoritme. Vanaf de release van de Core Web Vitals en het page experience algoritme, is er geen voorkeursbehandeling meer voor AMP in Google’s zoekresultaten, Top Stories carrousel en het Google Nieuws. Google zal zelfs het AMP badge icoon verwijderen […]
MUM: een nieuwe AI-mijlpaal voor het begrijpen van informatie
AI-ontwikkelingen verleggen de grenzen van wat Google-producten kunnen doen. Nergens is dit duidelijker dan in de kern van Google’s missie om informatie voor iedereen toegankelijker en nuttiger te maken. Google werkt al meer dan twintig jaar aan de ontwikkeling van niet alleen een beter begrip van informatie op internet, maar ook een beter begrip van […]