Google heeft een kwaliteitsalgoritme-update uitgebracht die kwalitatieve product reviews beloont met een hogere ranking Google heeft een nieuwe Search algoritme update aangekondigd, deze wordt ‘product reviews update’ genoemd. Deze update is uitgebracht om product reviews die een goed onderbouwd onderzoek delen, in plaats van weinig inhoudelijke content die een aantal producten samenvat,” vertelde een woordvoerder […]
Categorie: SEO
De ontwikkeling van Online Search
Online search wordt in deze tijd als iets vanzelfsprekends beschouwd. Je gebruikt een zoekmachine wanneer je online iets wilt kopen, in contact wilt komen met een oude vriend of wilt weten wie er in die film speelde. Door het uitvoeren van een korte zoekopdracht in een zoekmachine vind je in een paar seconden de resultaten […]
Meest gestelde SEO vragen – Linkbuilding & Content
Linkbuilding Linkbuilding is een essentieel onderdeel van een SEO-strategie. Hieronder lees je meer over dit onderwerp. Wat is Linkbuilding? Met linkbuilding wordt bedoeld dat je zoveel mogelijk links probeert te krijgen van andere websites die naar jouw website linken. Een link krijgen vanaf een andere website naar jouw website wordt ook wel een backlink genoemd. […]
Google dreigt met stopzetting zoekopdrachten in Australië
Tijdens een hoorzitting van de Senaat in Canberra op vrijdag zei Mel Silva, directeur van Google (GOOGL) Australië, dat de ontwerpwetgeving “onwerkbaar” blijft en de manier waarop miljoenen gebruikers online naar inhoud zoeken, zou “breken”. “Als deze versie van de code wet zou worden, zou het ons geen andere keuze geven dan te stoppen met […]
Meest gestelde SEO vragen – Deel 3
Technisch Welke PageSpeed Score moet ik nastreven? Google heeft de PageSpeed Insight-tool ontwikkeld om de snelheid van websites te meten. Daarbij is het belangrijk om op te merken dat de pagespeed al enige tijd een ranking factor is. Een vraag die vaak gesteld wordt, is: ‘Welke pagespeed is voldoende?’ Het is aan te bevelen om […]
3 Dingen die je moet weten over SEO in 2021
2020 zat vol met onverwachte gebeurtenissen die van invloed waren op SEO. Ben je klaar voor 2021? Hier zijn drie dingen die je in gedachten moet houden. 1: zoek intentie & vraag zijn vloeiend Het is belangrijk om te weten dat zoekintentie en -vraag vloeibaar zijn – en veel meer dan ik eerder dacht. Het […]
SEO voor landingspagina’s – Beste manieren om te ranken
SEO voor landingspagina’s Landingspagina’s zijn doorgaans bedoeld om bezoek naar de website te brengen en een conversie te laten ontstaan. Je krijgt weinig conversies via jouw landingspagina als niemand hem kan vinden. Ook als die pagina niet geoptimaliseerd is om de juiste doelgroep te bereiken, levert deze pagina minder conversies op. Marketeers weten dat effectieve […]
Meest gestelde SEO vragen – Algemeen deel 2
Wat zijn de belangrijkste ranking factoren van Google? In 2016 bevestigde Google zijn top 3 ranking factoren: links, content en RankBrain. Het optimaliseren van deze factoren komt neer op het creëren van goede content waar andere websites graag naar willen linken. Dit moet een website zijn die Google kan beoordelen als het beste resultaat voor […]
Google’s Broad Core Algorithm Update van december 2020: Analyse, observaties, bevingen en omkeringen, en meer belangrijke punten voor website-eigenaren.
Nou, we hebben bijna zeven maanden gewacht, maar het is eindelijk aangekomen (en wel midden in het vakantie-shoppingseizoen). Google heeft op 3 december 2020 weer een brede kernupdate uitgerold, en zoals we hadden verwacht, was het een enorme update. De laatste brede kernupdate was 4 mei 2020, dus we hebben bijna zeven maanden gewacht tussen […]
Meest gestelde SEO vragen – Algemeen
Als je begint met SEO en op zoek bent naar verbetering van de prestaties van je website, dan is de kans groot dat je veel vragen hebt. Om je te helpen, vind je in dit artikel de drie meest gestelde vragen over SEO beantwoord. Ranking in Google uitgelegd Google keyword ranking is de positie die […]