Technisch Welke PageSpeed Score moet ik nastreven? Google heeft de PageSpeed Insight-tool ontwikkeld om de snelheid van websites te meten. Daarbij is het belangrijk om op te merken dat de pagespeed al enige tijd een ranking factor is. Een vraag die vaak gesteld wordt, is: ‘Welke pagespeed is voldoende?’ Het is aan te bevelen om […]
Categorie: SEO
3 Dingen die je moet weten over SEO in 2021

2020 zat vol met onverwachte gebeurtenissen die van invloed waren op SEO. Ben je klaar voor 2021? Hier zijn drie dingen die je in gedachten moet houden. 1: zoek intentie & vraag zijn vloeiend Het is belangrijk om te weten dat zoekintentie en -vraag vloeibaar zijn – en veel meer dan ik eerder dacht. Het […]
SEO voor landingspagina’s – Beste manieren om te ranken
SEO voor landingspagina’s Landingspagina’s zijn doorgaans bedoeld om bezoek naar de website te brengen en een conversie te laten ontstaan. Je krijgt weinig conversies via jouw landingspagina als niemand hem kan vinden. Ook als die pagina niet geoptimaliseerd is om de juiste doelgroep te bereiken, levert deze pagina minder conversies op. Marketeers weten dat effectieve […]
Meest gestelde SEO vragen – Algemeen deel 2
Wat zijn de belangrijkste ranking factoren van Google? In 2016 bevestigde Google zijn top 3 ranking factoren: links, content en RankBrain. Het optimaliseren van deze factoren komt neer op het creëren van goede content waar andere websites graag naar willen linken. Dit moet een website zijn die Google kan beoordelen als het beste resultaat voor […]
Google’s Broad Core Algorithm Update van december 2020: Analyse, observaties, bevingen en omkeringen, en meer belangrijke punten voor website-eigenaren.

Nou, we hebben bijna zeven maanden gewacht, maar het is eindelijk aangekomen (en wel midden in het vakantie-shoppingseizoen). Google heeft op 3 december 2020 weer een brede kernupdate uitgerold, en zoals we hadden verwacht, was het een enorme update. De laatste brede kernupdate was 4 mei 2020, dus we hebben bijna zeven maanden gewacht tussen […]
Meest gestelde SEO vragen – Algemeen
Als je begint met SEO en op zoek bent naar verbetering van de prestaties van je website, dan is de kans groot dat je veel vragen hebt. Om je te helpen, vind je in dit artikel de drie meest gestelde vragen over SEO beantwoord. Ranking in Google uitgelegd Google keyword ranking is de positie die […]
4 velden in Google My Business die invloed hebben op de ranking
Met zoveel aanpassingsopties in jouw Google My Business-profiel kan het moeilijk zijn om te beslissen waarop je je moet focussen. Maar als het gaat om de ranking in de zoekresultaten, zijn er eigenlijk maar vier velden die invloed hebben op de ranking in de local pack (lokale resultaten) van Google. In dit artikel bespreken we […]
SEO tips voor Web Stories in WordPress
Web Stories voor WordPress is een nieuwe plugin ontwikkeld door Google. In dit artikel krijg je handige SEO-tips bij het maken van Web Stories in WordPress. Met de Web Stories plugin in WordPress kun je schermvullende, klikbare en boeiende visuele verhalen maken die worden aangedreven door AMP-technologie. Het installatieproces van de Web Stories for WordPress-plugin […]
5 SEO Tips voor snellere resultaten

SEO gaat zeker over het spelen van het lange spel. Maar af en toe zijn er wat kleine veranderingen die een groot verschil maken… snel. Hier zijn een paar tips voor korte termijn SEO resultaten. 1. Controleer of je inhoud van zoekmachines blokkeert Controleer of het robots.txt-bestand van jouw website geen grote pagina’s, mappen of […]
Hoe het lokaliseren van de inhoud van jouw website de verkoop kan stimuleren

Als jouw bedrijf zijn doelgroep niet online bereikt, dan laat je een grote kans liggen. Het doel van het weken en maanden doorbrengen van relevante content op jouw website is ongetwijfeld het maken van winst. En als je net als andere website-eigenaren die er zijn, heb je zweet het uit te proberen om Google’s zoekmachine […]