Link attributen zijn nodig voor uitgaande links om te voldoen aan de wetgeving van het land en de richtlijnen van Google. Leer hier wanneer en hoe u ze allemaal kunt gebruiken.
De vraag van vandaag komt van Aishwarya in Queensland, die vraagt:
“Is het nodig om Nofollow, Sponsored of UGC links (rel=”gesponsord”, rel=”volgen” of rel=”nofollow gesponsord”) te gebruiken in de coupons/vouchers/aanbiedingen websites waar veel uitgaande links zijn? Zo ja, welke van de bovenstaande links is beter te gebruiken.”
Ja, het is absoluut noodzakelijk om deze attributen te gebruiken op je uitgaande links.
Naast de VS, het Verenigd Koninkrijk en de EU, die elk hun eigen unieke wetten en regels hebben over de noodzaak tot openbaarmaking, heeft Google een eigen versie en vermeldt deze ook in hun richtlijnen. Hier is een voorbeeld van.
Google heeft een paar jaar geleden ook een sanctie toegepast, specifiek voor sites die niet openbaar maken. Ik had het over hoe Google kan vertellen of u wel of niet in deze post bekendmaakt. Omdat je vroeg naar coupons, in het bijzonder, neem ik aan dat je een vouchers website en antwoord voor uw waarschijnlijke situatie. Hier is hoe ik aanbevelen het doen van de vaardigheid.
Gesponsord
U verdient waarschijnlijk commissies of krijgt betaald. Dit zou betekenen dat je gesponsord zult willen gebruiken omdat je de link daar niet plaatst om aardig te zijn. Dit omvat affiliate links, media-aankopen, producten ter beoordeling en wanneer u aangepaste couponcodes hebt die worden gebruikt om de pagina bij te houden.
Follow
Als u geen geld verdient en alleen maar couponcodes zonder geldelijk gewin koopt, laat het dan als een volgende link achter, en maak u geen zorgen. U bouwde de speciale pagina voor de winkel omdat u de winkel voldoende vertrouwt om uw websitebezoekers naar hen te sturen. Dat betekent dat de winkel betrouwbaar is en de links moet hebben gevolgd.
Nofollow
Er zijn hier meerdere situaties.
- Als de website waarnaar u linkt niet iets is wat u vertrouwt, dan moet u geen pagina bouwen voor coupons voor die winkel.
Vraag jezelf af, “Waarom zou je bezoekers van de website doorverwijzen naar een winkel die niet te vertrouwen is?”. Het heeft geen zin om naar hen te linken, dus verwijder gewoon die pagina in plaats van no-follow te gebruiken. Als u aandringt op het hebben van de pagina, dan is nofollow correct, maar niet aan te raden.
- Als de links geen affiliate, PR of betaalde media zijn en je hebt ze toegevoegd omdat de deal van de winkel het vermelden waard is, dan is volgen de juiste manier om te gaan.
Dit komt omdat er geen geldelijke stimulans is en u vindt dat de website een goede bron is voor de bezoekers van uw webpagina.
UGC & door de gebruiker ingediende Coupons
Net als nofollow hierboven is dit situationeel:
- Als de pagina niet van een merk is voorzien (d.w.z.: “Valentijnscoupons”) en de coupons door de gebruiker zijn ingediend, gebruik dan UGC.
- Als de link een affiliate link wordt op de uitgaande klik via een advertentienetwerk, is gesponsord correct en niet UGC.
- Als de link door de gebruiker is ingediend en er geen affiliate relatie is, maak er dan UGC van.
- Als het door de gebruiker is ingediend en u hebt een speciale pagina voor die winkel: gebruik een gevolgde interne link naar de winkelpagina, een gesponsorde link voor de uitgaande klik als u een affiliate-relatie hebt, en een UGC als er geen affiliate- of betaalde relatie is.
Affiliate Links
Deze moeten worden gesponsord omdat je ze plaatst met het doel om een commissie te verdienen. Hopelijk helpt dit bij het beantwoorden van uw vraag over coupon websites en welke link attributen u moet gebruiken. Als dat niet het geval is, neem dan gerust contact met mij op zodat ik uw website kan bekijken en de specifieke situatie kan begrijpen.