SPAM en we hebben er allemaal last van. De overgrote hoeveelheid SPAM die dagelijks wordt verzonden belast zowel alle providers als ons humeur. SPAM betekent ongevraagde elektronische berichten in de vorm van reclame, kettingbrieven, hoax en Urban Legends (broodjes aap) via e-mail, mobiele telefoon (sms of mms), fax, telefoon (automatisch oproepsysteem) en via ‘social networking’. […]
Tag: overzetten
Google Instant Search en de trefwoorden update
Over de recente truc van Google om sneller zoekresultaten in beeld te brengen is wel wat gezegd. Het is echter meer geconstateerd en goed bevonden dan dat er een blik in de toekomst is gegeven. Google Instant Search werkt makkelijker en sneller dan alleen Google Suggest, maar wat zijn de gevolgen voor SEO’ers in het […]
SEO Maatwerk
WYSIWYG wordt WYWIWYG. Oftewel ‘What You See Is What You Get’ wordt ‘What You Want Is What You Get’. Dit gaat niet over de letterlijke weergave op het beeldscherm, maar om de inhoud. Aan de reacties op de artikelen van SEO Handleiding te zien, is er vraag naar meer en ook andere input. SEO Blogs […]
Een hogere CTR met microformats
Microformats komen steeds vaker voor in de zoekresultaten. Bij de zoekopdracht ‘U2 Tickets’ of ‘The Expendables’ wordt volop gebruik gemaakt van microformats. Google beschrijft microformats als volgt: ‘Microformats zijn eenvoudige conventies (entiteiten genoemd), die op webpagina’s worden gebruikt om een specifiek type informatie te beschrijven, zoals een recensie, gebeurtenis/evenement, product, bedrijf of persoon.’ […]
Op herhaling: SEO tips voor webwinkels
Als er een branche is die compleet afhankelijk is van zoekmachineverkeer is dat wel de branche ‘webwinkel’. Er worden gigantische bedragen uitgegeven aan AdWords-campagnes, sommige bedrijven draaien hierdoor zelfs met verlies. Dan vraag je je af waarom die campagnes dan niet worden stopgezet als ze toch niet rendabel draaien. Dan krijg je vaak te horen […]
Interne links en wat doen we ermee?
Er zijn veel manieren om hoog te staan op de resultatenpagina van Google, maar PageRank lijkt een toverwoord. Voor een hoge PageRank (PR) doen we alles want wat is beter dan een hoge waardering door Google; en een groen balkje staat gewoon goed. In het kort hoe scoren met PR in principe werkt: 1. Je […]
(Tw)eat this!
Twitter is het ideale social medium om je mening kwijt te kunnen. Dan moet het ook een prima zijn om je product kwijt te kunnen. Hoe doe je dat als je product toevallig niet je mening is? Twitteraars pakken en vasthouden is het gouden ei! Op de juiste manier gebruikers pakken begint met weten wie […]
Je website W3C valid met HTML5
Heel vaak komt de vraag voorbij of het beter is voor de ranking in Google als je website W3C valid is. Deze vraag is niet te beantwoorden met een ja of nee. W3C staat voor World Wide Web Consortium. Dit is een organisatie die webstandaarden voor het internet ontwerpt. Google houdt zich aan de W3C […]
Top 3 van wat bezoekers van onze website doen en waarom niet
Gebruikers van websites gedragen zich niet als de hond van Pavlov. Oké, mensen zijn gewoontedieren, maar ze iets aanleren lukt amper. Daarom spelen we in op het vaste gedrag dat bezoekers van onze website nu eenmaal hebben. Dat betekent vooral dat de kijker niet verrast wil worden: wij mensen voelen ons echt goed thuis op […]
Link juice
Veel mensen hebben nog nooit van ‘link juice’ gehoord terwijl dit toch wel een belangrijk aspect is op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Elke pagina heeft een waarde. Hoe hoger deze waarde is hoe hoger deze pagina zal scoren in de Zoekmachine. Deze waarde wordt uitgedrukt in een cijfer dat de Google PageRank heet. […]