Doel van SEO is opvallend in beeld komen. Bekend verhaal is dat we ons afvragen wat Big Boss Google doet met wat wij allemaal voor leuks verzinnen. Ander bekend verhaal is:
– We kijken gewoon hoe iemand anders opvallend in beeld komt.
– Daar is niets fout aan: de opbrengst van afkijken werkt pas weken later. […]
Tag: overzetten
If a picture paints a thousand words
Het artikel Google Image Search Optimalisatie stamt van alweer bijna drie jaar geleden. Het intypen van ‘Britney Spears’ levert inmiddels 52.200.000 resultaten op, maar die groei van 4 miljoen is niet het punt. Het gaat om het feit dat de afbeeldingen er nog steeds boven staan. Hoe staat het met de waarde van Google Image […]
Google Sitelinks: breid je AdWords-advertenties uit
De mogelijkheid die Google biedt om je AdWords-advertenties met meer links uit te breiden is niet nieuw. Nu de testfase een half jaar voorbij is, is het wel interessant het nog eens te bekijken. Anders gezegd: ‘Wat betekent Ad Sitelinks en hoe doen we het?’ […]
Het Google toetsenbord
Het is iedereen natuurlijk opgevallen dat Google plots een toetsenbordje naast de zoekbalk heeft geplaatst. Nu nog het ‘waarom’. De eerste reacties in onze omgeving zijn ‘Handig als de batterijen van je toetsenbord leeg zijn.’ En ‘Heb je geen toetsenbord op batterijen nodig en dat is milieuvriendelijk.’ […]
Social Engine Optimalisation
SEO Handleiding meldde te gaan kijken naar wat social media doen om bezoekers te trekken. De trend ‘doe-het-zelven’ lijkt wereldwijd herboren. Offline scheiden we zelf afval en laten we ons in onze keuken zelf uitschelden door Gordon Ramsey. Online leggen we zelf contacten met vrienden, familie, bezoekers en klanten. Wat is de waarde hiervan op […]
Matt Cutts over PageRank & Crawlen
Eerder is geprobeerd de waarde van PageRank vast te stellen. Geluiden kwamen boven dat een hoge Pagerank goed staat, maar dat het nut niet bijzonder groot is. Onlangs heeft Matt Cutts in een interview het verband gelegd tussen PageRank en het crawlen van Googlebot. Eens kijken wie zijn/haar mening over Pagerank kan herzien. […]
Title Tag is het uithangbord
Gevonden worden begint met zeggen wie je bent. Dat doe je het best via de titel van je website: de Title Tag. Dit lijkt vrij basis maar de homepage van veel websites heeft op de blauwe balk ‘Home’ of ‘Welkom’ staan. Vraag Google NL naar Home en we krijgen 61.000.000 resultaten; en op 12.500.000 sites […]
Veilig linken met een linkcondoom
Onveilig linken is eigenlijk net zoiets als onveilig vrijen. Je kan enerzijds schade oplopen van linken naar andere websites en anderzijds van vrijen met andere partners. Voorkom schade, link veilig! Door veilig te linken voorkom je schade. Veilig linken kan met een linkcondoom. Een linkcondoom voorkomt dat je kostbare linkpunten aan andere websites geeft zodat […]
Is SEO met robots.txt files vals spelen?
Kenmerkend voor gebruik van het wereldwijde internet is dat alles open en bloot verschijnt. We schakelen zoekmachines in om precies dat te vinden wat we nodig hebben. Is het dan wel eerlijk als we niet alles op onze website door zoekmachines willen laten indexeren? […]
Grote problemen voor website-verkopers
Er ontstaan steeds meer websites die technisch gezien wel zoekmachine vriendelijk zijn, maar nog steeds slecht vindbaar zijn. Dit tot grote teleurstelling van klanten van website-verkopers. SEO wordt hygiëne factor De technische kant van On site SEO is weliswaar al een ‘hygiëne factor’ geworden, maar klanten verwachten naast een zoekmachine vriendelijke website ook een website […]