De kracht
van specialisatie

Gespecialiseerd in SEO/SEA
Wij helpen bedrijven met het bereiken van hun doelgroep. Dat doen we via Google, zowel lokaal,
nationaal als internationaal. Onze specialisten werken daarbij nauw samen met onze klanten.

Spelen met trefwoorden

Doel van SEO is opvallend in beeld komen. Bekend verhaal is dat we ons afvragen wat Big Boss Google doet met wat wij allemaal voor leuks verzinnen. Ander bekend verhaal is:
– We kijken gewoon hoe iemand anders opvallend in beeld komt.
– Daar is niets fout aan: de opbrengst van afkijken werkt pas weken later. […]

Lees verder…

If a picture paints a thousand words

Het artikel Google Image Search Optimalisatie stamt van alweer bijna drie jaar geleden. Het intypen van ‘Britney Spears’ levert inmiddels 52.200.000 resultaten op, maar die groei van 4 miljoen is niet het punt. Het gaat om het feit dat de afbeeldingen er nog steeds boven staan. Hoe staat het met de waarde van Google Image […]

Lees verder…

Het Google toetsenbord

Het is iedereen natuurlijk opgevallen dat Google plots een toetsenbordje naast de zoekbalk heeft geplaatst. Nu nog het ‘waarom’. De eerste reacties in onze omgeving zijn ‘Handig als de batterijen van je toetsenbord leeg zijn.’ En ‘Heb je geen toetsenbord op batterijen nodig en dat is milieuvriendelijk.’ […]

Lees verder…

Social Engine Optimalisation

SEO Handleiding meldde te gaan kijken naar wat social media doen om bezoekers te trekken. De trend ‘doe-het-zelven’ lijkt wereldwijd herboren. Offline scheiden we zelf afval en laten we ons in onze keuken zelf uitschelden door Gordon Ramsey. Online leggen we zelf contacten met vrienden, familie, bezoekers en klanten. Wat is de waarde hiervan op […]

Lees verder…

Matt Cutts over PageRank & Crawlen

Eerder is geprobeerd de waarde van PageRank vast te stellen. Geluiden kwamen boven dat een hoge Pagerank goed staat, maar dat het nut niet bijzonder groot is. Onlangs heeft Matt Cutts in een interview het verband gelegd tussen PageRank en het crawlen van Googlebot. Eens kijken wie zijn/haar mening over Pagerank kan herzien. […]

Lees verder…

Title Tag is het uithangbord

Gevonden worden begint met zeggen wie je bent. Dat doe je het best via de titel van je website: de Title Tag. Dit lijkt vrij basis maar de homepage van veel websites heeft op de blauwe balk ‘Home’ of ‘Welkom’ staan. Vraag Google NL naar Home en we krijgen 61.000.000 resultaten; en op 12.500.000 sites […]

Lees verder…

Veilig linken met een linkcondoom

Onveilig linken is eigenlijk net zoiets als onveilig vrijen. Je kan enerzijds schade oplopen van linken naar andere websites en anderzijds van vrijen met andere partners. Voorkom schade, link veilig! Door veilig te linken voorkom je schade. Veilig linken kan met een linkcondoom. Een linkcondoom voorkomt dat je kostbare linkpunten aan andere websites geeft zodat […]

Lees verder…

Is SEO met robots.txt files vals spelen?

Kenmerkend voor gebruik van het wereldwijde internet is dat alles open en bloot verschijnt. We schakelen zoekmachines in om precies dat te vinden wat we nodig hebben. Is het dan wel eerlijk als we niet alles op onze website door zoekmachines willen laten indexeren? […]

Lees verder…

Grote problemen voor website-verkopers

Er ontstaan steeds meer websites die technisch gezien wel zoekmachine vriendelijk zijn, maar nog steeds slecht vindbaar zijn. Dit tot grote teleurstelling van klanten van website-verkopers. SEO wordt hygiëne factor De technische kant van On site SEO is weliswaar al een ‘hygiëne factor’ geworden, maar klanten verwachten naast een zoekmachine vriendelijke website ook een website […]

Lees verder…

Houd je kennis op peil

Ontvang onze artikelen.