SeoQuake is geen aardbeving onder de SEO Tools maar zeker interessant. Wat vind jij? Deze tool is wat ons betreft in ieder geval handig om snel zicht te krijgen op een aantal belangrijke vindbaarheidsindicatoren als linkpopulariteit voor linkbuilding en aantal geindexeerde pagina’s bij o.a. Yahoo en Google. […]
Tag: overzetten
Help, ik heb SEO-gedragsproblemen!
Je website bezoekers doen niet precies wat je wil dat ze gaan doen….. te weinig bezoekers ondernemen actie op je website zoals contact opnemen, informatie aanvragen, offertes aanvragen, in winkelwagen stoppen, bestellen, inschrijven nieuwsbrief, volgen via Twitter, kopen etc. etc. Je kent het wel. […]
Keywords metatag zonde van je tijd?
Wat vind jij? Uit de eerste 15 reacties op onze poll blijkt dat de meningen behoorlijk zijn verdeeld. […]
Google PageRank gratis en voor niets!
Alweer 32 maanden geleden verscheen in SEO Handleiding het artikel Hoe werkt Pagerank? In het kort werkt PageRank (PR) zo: PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) + … + PR(Tn)/C(Tn)) […]
Optimalisatie in AdWords
De juiste advertentie voor AdWords maken, lijkt simpel. Een koptekst die niet meer dan 25 karakters bevat, 2 regels advertentieregels van maximaal 35 stuks en de URL van je website eronder. De juiste advertentie is geboren. […]
Bold is niet altijd Beautiful
Niets is voor eeuwig. Enkele jaren geleden heeft de uitroep ‘Gaaf!’ bij iets leuks plaats gemaakt voor ‘Vet!’. Inmiddels lijkt ‘Vet!’ ook weer veld te moeten ruimen voor ‘Gangsta!’ In SEO is het niet anders. […]
KISS die landingspagina!
Landingspagina’s zijn als holes op golfbanen. De bal moet er zo snel mogelijk op terechtkomen en je wilt het liefst direct scoren. Wat is de eis om een hole-in-one op onze website te zien? Hoe zetten we bezoekers aan tot actie in de vorm van aankoop, nieuwsbrief, contact enz.? In een woord KISS. In meer […]
Google Real-Time Search een hot item?
Toegegeven: Google zit niet stil. 4 weken geleden werd Real-Time Search gelanceerd en het ziet er inderdaad prachtig uit: […]
Google met nieuwtje op SES: notities maken in Analytics
Elk jaar hanteert Google de kerstgedachte ten aanzien van Analytics. Eerdere aanpassingen rond Kerst waren onder andere een eenvoudiger meetscript en het kunnen groeperen van bezoekers. Tussendoor (rond Pasen) verraste Google ons nog met API: het combineren van data uit Analytics met die uit andere systemen. Het wordt weer Kerst en tijd voor de volgende […]
Google strooit met kruimels
Het nieuwe jaar is nog niet begonnen of Google heeft alweer een verrassing klaar staan. Dit keer een zeer opvallende. De zichtbare URL’s binnen de zoekmachine wordt omgezet naar een ‘breadcrumb pad’. […]