De kracht
van specialisatie

Gespecialiseerd in SEO/SEA
Wij helpen bedrijven met het bereiken van hun doelgroep. Dat doen we via Google, zowel lokaal,
nationaal als internationaal. Onze specialisten werken daarbij nauw samen met onze klanten.

Google Social Search geeft gerichte resultaten dankzij je sociale netwerk

Het aantal uren dat we dagelijks online doorbrengen wordt steeds groter. Aangezien vrienden, familie en overige contacten dit ook doen, groeit de sociale waarde van internet even hard mee. Er is onderzocht hoeveel mensen van welke Nederlandse sociale netwerken online gebruik maken. Men gebruikt in Nederland (van hoog naar iets lager): Hyves, Schoolbank, LinkedIn en […]

Lees verder…

SEO Handleiding nu ook te volgen via Twitter

Twitter is de nieuwe manier om snel korte berichten met elkaar uit te wisselen. Je kan in berichten van maximaal 140 karakters aangeven waar je mee bezig bent op dat moment. Door twitteraars te volgen blijf je op de hoogte van wat iemand bezig houdt. Steeds vaker wordt Twitter op een RSS-achtige manier gebruikt. Daarom […]

Lees verder…

Voorkom duplicate content met de Canonical Link Tag

Kopiëren zien we niet graag en unieke eigen content maken blijft het beste. Voor zoekmachines echter is niet alles direct duplicate content. Google, Yahoo en MSN zien bijvoorbeeld geen fout kopieerwerk als er achter de URL parameters staan om een variabele aan te geven; grotere letters, een maat schoenen enz. Dit zijn geen gelijke pagina’s: […]

Lees verder…

Keyword tag totaal overbodig?

Gebruiken de zoekmachines de trefwoorden uit de keyword tag wel of niet? Matt Cutts van het Google Search Quality Team legt in deze video uit dat trefwoorden door Google niet gebruikt worden in de ranking van de zoekresultaten. Moet je de keyword tag dan gelijk niet meer gebruiken? Volgens mij zou je de trefwoorden gewoon […]

Lees verder…

Advies aan Europese Hof: Vindbaar worden op merknamen is legaal!

Een advocaat-generaal heeft een advies uitgebracht aan het Europese Hof. Hierin staat dat Google AdWords-advertenties ‘gewoon’ gekoppeld mogen worden aan merknamen. Door een merknaam als zoekwoord op te geven brengt Google de merkhouders geen schade toe. Anders is dit bij het gebruik van merknamen in de advertentietekst. […]

Lees verder…

Search Engine 2009 Rankings Factors: een erg handig hulpmiddel

Toonaangevend Amerikaans internet marketingbureau SEOmoz brengt om de 2 jaar een lijst ‘Ranking Factors’ naar buiten. Aan een panel van 72 internationale experts wordt de 10 meest aansprekende stukken SEO-gereedschap voorgelegd. Deze specialisten kennen waarde toe aan deze werktuigen plus hun deelgebieden – en het gemiddelde wordt percentueel weergegeven. […]

Lees verder…

Wat voor taal wil ik op mijn beeldscherm?

Het Engels is momenteel de lingua franca – het gemeenschappelijk communicatiemiddel – in de computerwereld. De vraag is in hoeverre wij Engelse computertermen in het Nederlands toelaten. Het Engels neemt sowieso al een primaire plek in de taalwereld in; net zoals vroeger het Duits (‘sowieso’) en het Frans (‘primaire’) dat hebben gedaan. […]

Lees verder…

Content is King, maar wie kroont de koning?

De uitroep ‘Content is King’ wordt veel gebruikt; en terecht. Inmiddels lijkt dit zo standaard dat de betekenis van het begrip ‘inhoud’ niet geheel duidelijk meer is: wat is content? De eerste stap op weg naar de juiste koptekst. ‘Content is King’ is puur te bekijken met de SEO trucs: ‘hoe word ik vindbaar?’ Bijvoorbeeld […]

Lees verder…

Houd je kennis op peil

Ontvang onze artikelen.