Relevantere en intelligentere zoekresultaten! Zo ziet de toekomst eruit als Semantic Web Search het internet verovert. Zoekmachines die niet meer alleen naar losse woorden kijken, maar ook echt de betekenis (semantiek) van informatie op webpagina’s kunnen achterhalen. Een voorwaarde: het World Wide Web moet worden omgebouwd tot een semantisch web. […]
Tag: overzetten
Google Caffeine (de nieuwe Google zoekmachine test omgeving)
Zoals enige tijd geleden al is aangekondigd is Google bezig in hun algoritme veranderingen aan te brengen die gevolgen zullen hebben voor de zoekresultaten. Een aantal daarvan is al doorgevoerd. Er staat ons nog een aantal wijzigingen te wachten. Deze veranderingen kunnen wel degelijk impact hebben op de zoekresultaten. Om alvast te zien hoe de […]
Double listing valt op… Hoe werkt dat?!
Opvallen op Google is mooi. Dat kan op verschillende manieren en eentje daarvan is er beter uitzien dan de rest. Op Google’s resultatenpagina valt het op als de site anders tussen de rest staat; en het liefst erboven. Bij websites komt dat mooi in beeld met ‘double listing’ en met het vervolg hierop: ’embedded subcategory […]
Marktaandeel Bing gestegen ten koste van Google
Positief nieuws voor Microsoft: het marktaandeel van zoekmachine Bing is in de Verenigde Staten in de maand juli met ruim een procentpunt gestegen. Google moest daarentegen bijna een procentpunt inleveren. Had Bing in juni nog een marktaandeel van 8,23 procent, webstatistiekenverzamelaar StatCounter weet te melden dat dit in juli naar 9,41 gestegen is. Kijken we […]
Google Wave: samen sterk met de Google Wave (?)
Eind mei 2009 lanceerde Google het concept Google Wave. Eind september gaan bij Google 100.000 uitnodigingen de deur uit om dit platform te testen. Een totaalpakket waarin door verschillende deelnemers op verschillende manieren gelijktijdig aan een document kan worden gewerkt. Het idee is zonder meer positief ontvangen: het scala aan mogelijkheden spreekt aan. Google Wave […]
Microsoft maakt van zoeken een spel!
Microsoft heeft een spel ontwikkeld dat uiteindelijk zijn zoekmachine Bing moet helpen verbeteren. Het spel Page Hunt laat websites zien. De speler moet vervolgens een zoekopdracht ingeven waarmee hij deze website bovenaan in de zoekresultaten verwacht. Volgens de medewerkers van Microsoft’s Research Lab wordt dit spel puur en alleen gebruikt als onderzoeksproject. De resultaten worden […]
Microsoft en Yahoo samen ten strijde tegen Google
Vorig jaar mislukte de overname van Yahoo door Microsoft nog wegens een te laag overnamebod (47,5 miljard). Woensdag 29 juli echter maakten de twee bedrijven alsnog de samenwerkingsovereenkomst bekend om samen ten strijde te trekken tegen Google. Dat de twee internetbedrijven gaan samenwerken op de groeiende markt voor zoekmachines en online advertenties is begrijpelijk. De […]
SEO Handleiding.nl is in goede handen!
SEO Handleiding is verkocht en in handen van mensen die weten hoe de SEO- en SEM-klok luidt. Deze professionals houden zich dagelijks bezig met het optimaliseren van zoekresultaten en zij delen vers opgedane informatie graag met u. Zoekmachineoptimalisatie is voor ons een passie en uitdaging die nooit stopt; mede omdat zoekmachines continue hun algoritmes aanpassen. […]
Nieuwe partij gevonden!
Het heeft even geduurd maar uiteindelijk is er een geschikte partij gevonden om SEO Handleiding over te nemen. Tientallen partijen hebben zich gemeld: van privé-personen die hobbymatig met SEO bezig zijn tot grote marketingbedrijven. Uit al deze partijen is er een gekozen die geen direct commercieel doel heeft met de website: alle verkeer wordt niet […]
SEO Handleiding.nl staat te koop!
SEO Handleiding is het blog dan sinds 2007 tips en nieuwtjes op het gebied van SEO levert. Vele bezoekers hebben hun vindbaarheid vergroot en collega’s uit het vakgebied lezen regelmatig de blogs om hun kennis bij te spijkeren of hun commentaar te leveren. Dit blog is in 2 jaar uitgegroeid tot een blog met zeer […]