In de loop der tijd zijn er verschillende fabeltjes geweest over zoekmachine optimalisatie factoren. De een roept dit, de ander dat. Uiteindelijk kan je natuurlijk niet bewijzen wat nu waar is en wat niet aangezien Google geen handleiding heeft over de werking van Google en de verschillende factoren waarop de SERP en pagerank gebaseerd wordt. […]
Tag: overzetten
Google indexering binnen 24 uur?
Als je net een nieuwe website hebt opgezet kan het soms wel weken duren voordat Google eindelijk een keertje langskomt om je nieuwe website te indexeren. En dat ondanks dat je jouw URL via de verschillende URL-formulieren van de zoekmachines hebt aangemeld. Dit laatste heeft eigenlijk weinig zin aangezien de zoekmachine zelf wel uitmaakt wanneer […]
Linkpopularity SEO bedrijven vergeleken
In verband met het vergelijken en zoeken van een goede SEO specialist dacht ik dat het wel interessant was om eens een onderzoekje te doen naar de verschillende strategieĆ«n die de bedrijven zelf gebruiken, en hoe hoog scoren ze zelf op Zoekmachine Optimalisatie, Zoekmachine Marketing, SEO, SEM, SEA, SEO specialist en Website Optimalisatie. Als ze […]
SEO penalty factoren
Over het krijgen van een penalty van Google zijn vele fabeltjes en mensen vragen steeds vaker met welke factoren ze rustig aan moeten doen om niet ineens in de supplemental results terecht te komen of om een penalty te voorkomen. Vaak genoeg krijg ik de volgende vragen: Tellen sites met PR 0 of 1 niet […]
SEO Tools
Domain Popularity: Dit is een super handig tooltje om te kijken wie naar je website linken, welke pagerank die pagina heeft en met welke linktekst (anchortext) ze linken. Selecteer als zoekmachine yahoo want deze is het meest actueel, Google doet backlink updates altijd heel traag. Je kan je backlinks sorteren op pagerank, wat ook erg […]
Hoe verhoog ik de relevantie van mijn site?
Dit is een zeer belangrijke stap voor de positie in de zoekmachine. Je wilt uiteraard veel bezoekers van Google via uw bepaalde steekwoorden. Om dit te kunnen bereiken moet je eerst de bovenstaande stappen zorgvuldig uitvoeren. Voornamelijk het hoofdstuk over de opmaak van je site is erg belangrijk. Verder adviseren wij de volgende stappen uit […]
Pagerank, wat is het en hoe werkt het?
Pagerank (afgekort PR) is een methode om pagina’s op Internet te ordenen in belangrijkheid. Het is ontwikkeld door Google, welke ook patent op het systeem hebben. Mocht je willen weten wat de Pagerank van uw site is, dan kunt u het beste de Google Toolbar downloaden, of een van de Pagerank sites raadplegen voor het […]
Wie is je doelgroep?
Het belangrijkste bij het optimaliseren van uw website voor zoekmachines, is het bepalen van de doelgroep die je wilt bereiken. Je kunt wel zeggen ‘Ik wil iedereen bereiken’, maar dan is de kwaliteit van je bezoekers erg laag. Een slager heeft niks te zoeken op de website van een groothandel voor bakkers. Dit kost alleen […]
SEO van levensbelang
Kwam net een artikel tegen van great scott op SEOmoz.org. Hierin vertelt hij dat een bedrijf min of meer failliet is gegaan door het niet in de arm nemen van een SEO expert. Het verhaal gaat over een bedrijf dat barcode software maakt. De site had van de een op andere dag zeer weinig bezoekers […]
Anchortext
Om de linkpopularity te verhogen hebben we net besproken dat het aantal links dat naar je website verwijst mede bepalend is bij het bepalen van de relevantie van je website. Een ander belangrijke factor is de anchortext waarmee je gelinkt wordt, ook wel linktitel genoemd. Het is zaak dat je de belangrijkste keyword waarop je […]