Verbeter je vindbaarheid in Google op mobiel en tablet met deze praktische tips. Er worden in totaal vijf Mobile SEO tips gegeven waarmee je je vindbaarheid op tablets en smartphones kan verbeteren. Met deze tips kan je je website verder optimaliseren waardoor je meer gratis (mobiele) bezoekers via de organische zoekresultaten van Google ontvangt. […]
Tag: overzetten
Zoekmachinemarketing: de feiten
De term zoekmachinemarketing helder voor ogen krijgen, is handig. De betekenis lijkt best voor de hand te liggen, en doet dat toch niet. Zoekmachinemarketing is nodig, maar wat is dan precies nodig? Aan bod komen de definitie van dit specialisme, de vraag of de term nog opgaat en een blik op wat aan marketinggereedschap al in huis is. Als het goed is, wordt na afloop in de meeste huiskamers simpelweg ‘check’ gezegd. […]
De zoekmachinemarketing
Eigenlijk was de titel voor dit artikel ‘Waarom zoekmachinemarketing?’, maar dat zou direct een marketingmisstap zijn. Stel een vraag in de titel en veel lezers weten het antwoord. Tel daar het percentage dat voldoende denkt te weten bij op en de eerste verloren klanten zijn binnen. Om lezers in eerste instantie vast te houden, past ‘het waarom van zoekmachinemarketing’ beter in een groter geheel. De inhoud van die grote notendop gaan we af via een checklist. […]
Hoe effectief zijn mijn landingspagina’s?
De landingspagina’s waarover ik in dit artikel schrijf zijn pagina’s waarop bezoekers vanaf externe media op landen, bijvoorbeeld vanaf Google.nl. In Google Analytics worden deze pagina’s ook wel bestemmingspagina’s genoemd. […]
Je pasfoto of naam tussen de zoekresultaten?
Sinds een aantal jaar is het mogelijk om een pasfoto te laten zien in de zoekresultaten van Google. Deze pasfoto wordt vertoond bij het tonen van artikelen, zodat zoekers in Google direct kunnen zien wie het artikel heeft geplaatst. […]
Webwinkel-SEO: 5 tips
SEO staat voor Search Engine Optimization. In Nederland bekend als zoekmachine optimalisatie. Het doel van zoekmachine optimalisatie is om met je website of webshop hoge posities te bereiken in de (gratis) zoekresultaten van zoekmachines als Google. […]
3 grote tegenvallers bij opzetten van webwinkel
Uit onderzoek van Postbedrijf PostNL blijkt dat beginnende webwinkeliers zich nogal verkijken op de benodigde tijd, complexiteit en geld dat nodig is bij het opzetten van een webwinkel. In dit artikel gaan wij dieper in op deze problemen en geven wij een aantal belangrijke tips! […]
SEO techniek: Voorkom een dubbele homepage!
Veel website bevatten een ‘dubbele homepage’. De homepage van een website is over het algemeen via verschillende links binnen een website op te roepen. Het is noodzakelijk dat deze links naar dezelfde url verwijzen. Waarom dit noodzakelijk is, en hoe het op te lossen leest u hier! […]
De tweede stap naar de eigen webwinkel: de start
De webshop voor December Whisper Aftershave is geboren. In zoverre dat productnaam en URL www.decemberwhisper.nl zijn bepaald. Uitgangspunt is de cursus “Webshop beginnen” kiezen die niet meer geeft dan nodig is. […]
De eerste stap naar de eigen webwinkel: de domeinnaam
Online verkoop is de manier van handelen vandaag de dag. Geef Google “webshop beginnen” en Google geeft 1.310.000 resultaten terug. Keus genoeg, maar veel treffers zijn “Cursus webshop beginnen tegen aantrekkelijke prijzen”.
Niets mis met cursussen, maar misschien handig om wat dingen op een rijtje te zetten voordat tot aankoop wordt overgegaan.
De geboorte van een webshop begint met het vinden van een passende naam. […]