Het artikel over Three Way Linking bracht leuke reacties op. Reacties die een beetje aangeven hoe er over linkbuilding wordt gedacht. We zetten wat dingen op een rijtje. Hieruit pluk je wat je kunt doen en wat je vooral niet moet doen met linkbuilding. De basis geeft Google in eenn zin: ‘A crawler visits a […]
Tag: overzetten
De juiste URL wordt gevonden
Hoog tijd voor een open deurtje: houd de domeinnaam kort en krachtig! Beknopte omschrijvende domeinnamen zijn beter te herkennen door gebruikers en zoekmachines. Met name voor URL’s speelt dat door op gebruikers. 1 enkele blik op de URL moet laten zien welke content in beeld komt als de pagina geladen is. Bijvoorbeeld: http://www.mijnwebsite.nl/product of http://www.seohandleiding.nl/interne-links-en-wat-doen-we-ermee.html (al is die dan weer niet echt beknopt). […]
Aardig zijn is de boodschap
We leven in de CopyPasteCultuur. Dat roept vaak ergernis op, maar kwaad worden heeft niet veel zin. Alleen het plaatje hiernaast al. Je pakt het gewoon van internet en dat mag omdat het niet van Walt Disney e.a. is. Kopiëren houd je niet tegen en het is beter hier voordeel uit te halen. Soms lukt dat prima d.m.v. aardig zijn, slijmen. We laten enkele voorbeelden zien. […]
Manco in Analytics door codering Google
Opmerkelijk feit: Google past de spelregels aan terwijl zij geen tegenstanders hebben. Onder het mom van veiligheid is het pad dat gebruikers volgen straks niet meer volledig te zien. Voor Analytics komt dit neer op ± 10% minder zicht op hoe de website is gevonden en welke pagina’s daarvoor zijn bekeken. Je vraagt je af […]
Verdeling van trefwoorden over de pagina
Binnen SEO volgen we nu geheel de weg van de Panda. De Master Po van SEO vertelt ons dat we het best uit kunnen gaan van wat gebruikers willen. Google geeft inzicht in hun richtlijn door ons een reeks vragen voor te leggen die gebruikers stellen. We gaan hier in op de wens dat de hele pagina interessante informatie moet bieden. Sleutelwoord: trefwoorden! […]
Webwinkel draait goed
Brancheorganisatie Thuiswinkel.org is de belangenvereniging voor verkopers op afstand.
Hun onderzoek naar de omzet van webwinkels in Nederland bracht leuke resultaten boven. In het eerste halfjaar van 2011 is die omzet met 10% gestegen t.o.v. het eerste halfjaar van 2010. Met name de takken Travel en Telecom draaien bijzonder goed, maar voor elke enthousiaste webwinkelier is meer online te halen. We geven enkele tips&trucs. […]
Een sterke vervanger van Yahoo Site Explorer
Na negatieve feedback over de stap richting Bing heeft Yahoo! hand in eigen boezem gestoken: exit Site Explorer! Dit gaat waarschijnlijk eind september 2011 plaatsvinden. Zelf geven zij aan dat de Bing Webmaster Tool vanaf dan de bron zal zijn voor de Bing and Yahoo! webmaster site en voor analytische data. Maar is dit genoeg of moeten we op zoek naar een sterke vervanger van Yahoo! Site Explorer? […]
AdWords specifiek inrichten, maak het jezelf makkelijk
Iedereen die wel eens een AdWords campagne heeft opgezet, is begonnen bij de basis. Je verzamelt trefwoorden, schrijft een tekstje of twee, stelt een budget in en gaan! Jouw advertenties staan op het Wereld Wijde Web. Binnen je account zie je al snel wie op je advertenties klikt en dat bezoekers op je website komen. Leuk voor een tijdje, maar dan wil je toch je campagne gaan uitbreiden. […]
3 Way Linking is een pittige klus
Binnen optimalisatie voor zoekmachines speelt linkbuilding een belangrijke rol. Het is dé manier om de populariteit van je website te vergroten.
En natuurlijk probeert men daar op minder eerlijke manieren gebruik van te maken.
En natuurlijk is Google niet op zijn achterhoofd gevallen. […]
Error 404 of 301 Redirect
Pagina’s van je website vernieuwen is prettig. Het is leuk voor regelmatige bezoekers en voor zoekmachines. Zij houden allemaal van levende websites. We moeten het wel op de juiste manier doen, anders wordt het minder prettig.
Er kunnen problemen ontstaan bij het weggooien of veranderen van een pagina. Die zijn echter goed op te lossen, als we het spel goed spelen. […]