De kracht
van specialisatie

Gespecialiseerd in SEO/SEA
Wij helpen bedrijven met het bereiken van hun doelgroep. Dat doen we via Google, zowel lokaal,
nationaal als internationaal. Onze specialisten werken daarbij nauw samen met onze klanten.

De Google knop

Is het niet makkelijk als iemand je vertelt wat zijn ervaring is op een website?
Dat je kan lezen of het antwoord op je probleem wel op die ene website te vinden is. Google heeft hierover nagedacht en komt nu met de Google +1 suggestie knop. Een fraai idee of…? […]

Lees verder…

Eerste update SEO Handleiding

De eerste update van SEO Handleiding is een feit. Dat somber grijs nu vlammend rood is, springt wel in het oog, maar er is meer! De nieuwe lay-out voor SEO Handleiding online plaatsen betekent afscheid nemen van de speciale tekens in de kopteksten en subkoppen. Waarom? Bij deze nieuwe lay-out komt ook een nieuw lettertype […]

Lees verder…

CAPTCHA: het bewijs van menselijkheid

We zien het steeds vaker en het zal alleen maar meer worden toegepast op het internet: formulieren. Ze zijn handig bij het aanmelden of inschrijven bij websites, om reacties op artikelen te plaatsen, om bestellingen te doen bij webshops. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Wat ook meer en meer voorbijkomt bij iets […]

Lees verder…

SEO Handleiding Enquete nr 1: Food for Thought!

De uitslag is binnen. De eerste vraag naar verbeterpunten binnen SEO Handleiding zit erop. De suggesties gaan we bekijken en/of bekijken we al en zo waarderen we SEO Handleiding flink op. Nu is niemand direct tevreden: jullie niet en wij ook niet. Daarom komt later de volgende enquête, met vragen over SEO Handleiding in de […]

Lees verder…

‘Afbeeldingen’ in Google: Ongeveer 29.900.000 resultaten (0,08 seconden)

Google vindt afbeeldingen steeds belangrijker. Als de zoekopdracht bijzonder relevant is (typ: ‘afbeelding’) komen de afbeeldingen boven de zoekresultaten op Het internet te staan. Is de opdracht iets minder belangrijk dan staan de afbeeldingen tussen de resultaten. Sinds kort is het ook mogelijk om in Afbeeldingen te kiezen voor ‘Gesorteerd op onderwerp’. Dit is leuk, […]

Lees verder…

Tussenstand Enquete SEO Handleiding

19 mei jl. vroegen wij om inbreng met als doel SEO Handleiding als blog meer op de wensen van lezers te richten. Dit was de eerste enquête met vrij algemene vragen. Of beter: dit is de eerste enquête met vrij algemene vragen want hij staat er nog steeds, al is hij wel een beetje aangepast. […]

Lees verder…

AIDA begint met de A van koptekst

AIDA is een bekend marketingmodel. Het beschrijft de route langs 4 stations om lezers te roepen en ze iets lekkers voor te schotelen dat ze wel moeten kopen. Attention/Awareness, Interest, Desire en Action zijn gevoelens die van lezers klanten maakt. Slaagt de opzet van A tot A, dan is het opzetten van die webshop geen […]

Lees verder…

Help SEO Handleiding!

Help jij mee met het inrichten van SEO Handleiding naar wat je zelf nodig hebt? Dat kan via korte enquêtes. De resultaten gebruikt deze blog dan om zichzelf flink op te poetsen. Weloverwogen commentaar op seohandleiding.nl wordt zo onze handleiding. We beginnen met 8 vragen. Samen met de volgende enquêtes krijgt SEO Handleiding dan weer […]

Lees verder…

Plaats je bedrijf bovenaan met Google Places

Google Places kan een gigantisch verschil maken voor de vindbaarheid van je bedrijf. Toch maakt lang niet iedereen gebruik van de mogelijkheden. Volgens Google is zelfs zo’n 70% van de plaatspagina’s nog niet geclaimd. Opvallend, want bij zoekopdrachten waarin een plaatsnaam wordt gebruikt, zet Google de plaatspagina’s bovenaan het rijtje organische resultaten. Niet niks, gezien […]

Lees verder…

De footer wordt de nieuwe koploper!

De laatste jaren krijgt de footer meer aandacht. Over de waarde van de footer zijn de meningen verdeeld. Google en Yahoo geven uitgebreide footers geen rechtstreekse penalty, maar het vermindert wel de waarde van de hele pagina. Toch krijgen footers steeds meer informatie. Waarom zet men in footers steeds meer de mailto link? Waarom is […]

Lees verder…

Houd je kennis op peil

Ontvang onze artikelen.