Januari 2010, een gure winter en tijd genoeg om achter de computer te zitten. Daar kwam het artikel KISS die landingspagina uit voort. De opzet was duidelijk maken dat met ‘Keep It Simple, Stupid’ veel wordt bereikt. Oftewel, maak het jezelf niet te moeite anders maak je het je publiek te moeilijk. Maar dit is […]
Tag: overzetten
Snippets: The Return of The Metatag Description
Momenteel staat de beschrijving van de webpagina, de Metatag Description, op een laag pitje. Wat betreft de vindbaarheid tenminste: Google gebruikt hem niet meer voor de ranking. De beschrijving van onze pagina’s is gericht op de CTR: gebruikers via Google binnenhalen. Maar er is meer. Google geeft een Preview, via het vergrootglas achter het zoekresultaat […]
De favicon pimpt websites
Gebruikersvriendelijkheid is het kernwoord in SEO. Als we eenmaal gevonden zijn, is het de bedoeling aanwezig te blijven. Er zijn verschillende manieren. Een methode is aantrekkelijk in de adresbalk en op tabbladen in beeld blijven als bezoekers een andere pagina voor zich hebben. Een andere manier is er prettig en opvallend uitzien als we eenmaal […]
New PageRank, No Ranking
Half januari 2011 was het dan zover: de nieuwe update van de Google PageRank (PR). We hebben er zo’n 9 maanden op moeten wachten, maar waar hebben we nu eigenlijk op moeten wachten? Op een schouderklopje. PR laat de waarde van een pagina t.o.v. andere pagina’s zien, maar heeft geen positief effect op de ranking […]
Social media verovert de wereld
Dat social media de digitale wereld verovert, is duidelijk (zie vrijwel ieder blog). De invloed van social media zagen we de afgelopen weken. In Tunesië en Egypte werd de bevolking ook digitaal opgeroepen tot actie. Social media reikt ver. Google onderkent dat en lanceert voortdurend updates van Social Search. We kunnen ook zeggen dat Google […]
De mediawaarde van Search
Vroeger moest je als ondernemer aan je naamsbekendheid werken. Want als mensen je merk en je product onthielden, dan zouden ze aan je denken op het moment dat ze behoefte aan dat product hadden. Het brein van de consument was een soort biologische zoekmachine die resultaten uitspuwde op het moment dat een behoefte voelbaar werd. […]
And the SEO Oscar goes to?
Onlangs werden wij aangenaam verrast door een uitleg over Google Webmaster Tools op YouTube. We werden gewezen op iets wat eigenlijk altijd voor handen ligt, maar waar weinig gebruik van wordt gemaakt. Google Webmaster Tools is handig en laat ons een beetje meekijken in de keuken van Google. Anders gezegd helpen we Google ook door […]
Social media, het nieuwe linkbuilden?
Google maakt steeds meer gebruik van social media in de zoekresultaten. Een onderdeel hiervan is de optie Social Search, die een kwartaal geleden in Google Labs is gezet. Hiermee voer je een zoekopdracht uit binnen je eigen netwerk. Dit kan zijn binnen de informatie van vrienden op Twitter of Google Buzz. Maar Google gaat nog […]
Blogger gezocht!
2011 is aangebroken en dan is het tijd voor voorspellingen. Elk vooruitzicht zit vast aan een terugblik. Een dikke trend van het afgelopen jaar is de opkomst van sociale media. Het aantal deelnemers aan de Twitters en Facebooks is enorm en het is verbazingwekkend dat er niet veel meer takken aan de sociale mediaboom hangen. […]
Metatag Descriptions en de waarheid
Over de Metatags is veel gezegd, zegt men veel en zal men veel blijven zeggen. Het liefst roept men dingen die interessant zijn of dat in ieder geval lijken. Prachtig onderwerp is de Metatag Description omdat die altijd als zeer belangrijk wordt gezien en omdat we er veel moeite in steken. Tijd om de zaken […]