SEO
De meeste mensen die een product of oplossing zoeken gebruiken Google als vertrekpunt. Dit betekent dat je als bedrijf bovenaan in Google wilt staan. Met goede SEO ontvang je meer website bezoekers en dan vooral bezoekers die geïnteresseerd zijn. Ze vinden je namelijk wanneer ze je nodig hebben.Goede SEO in combinatie met een goede website leidt automatisch tot meer leads en/of verkopen. SEO is noodzakelijk voor iedere organisatie die duurzaam hoger in Google wil staan en daarvoor niet alleen afhankelijk wil zijn van Google Ads.
1. SEO strategie
De kans van slagen is afhankelijk van de SEO strategie. Een goede aanpak bepaalt de uiteindelijke keuze van de beste zoekwoorden die leiden tot resultaat.
Autoriteit
Specialisatie/niche
Concurrentie
Techniek
Content
2. Voor- en nadelen van zoekmachine optimalisatie
Voordelen
- Geen kosten per klik
- Behaalde posities hebben een permanent karakter
- Meer organisch bezoek door hoge posities
- Meer conversies door overtuigende posities
- Naamsbekendheid door zichtbaarheid in Google schept vertrouwen
Nadelen
- Het heeft tijd nodig
- De populairste zoekwoorden zijn in het begin meestal nog niet haalbaar
- Kan ongeschikt zijn voor producten die mensen nog niet kennen
Als mensen je product of dienst nog niet kennen, kan SEO ongeschikt zijn. Mensen moeten actief zoeken naar datgene wat je aanbiedt of probleemgericht. Dat wil zeggen dat ze zoeken op hun probleem waar jij een oplossing voor hebt. Een product of dienst die voor hun nog onbekend was.
3. Onderdelen
SEO hebben wij onderverdeeld in vier onderdelen. Aan alle onderdelen kan gewerkt worden om de SEO te verbeteren. Waar specifiek aan gewerkt moet worden, kan inzichtelijk gemaakt worden via een analyse.
4. Onze aanpak
Samen boeken we resultaat
Je wilt meer organisch bezoek en conversie via SEO. Dan is een goede samenwerking heel belangrijk. Wij streven altijd naar synergie zodat we het maximale resultaat kunnen bereiken.
Is je website eenmaal goed vindbaar, dan doen we er alles aan om bestaande resultaten te behouden. Maandelijks controleren wij de posities in de zoekmachines en sturen de rapportage met resultaten en bevindingen toe. Daarnaast geven we advies hoe de posities kunnen worden verbeterd.
Omdat posities in zoekmachines kunnen schommelen door o.a. nieuwe websites en content, komen wij met een voorstel om posities te behouden en te verbeteren. Wij doen continu ons best om jouw website hoog in Google te houden. Een geruststellende gedachte.
Proces
Om onze klanten tevreden te stellen, hanteren we een bewezen SEO werkwijze. Een logisch proces van stappen die we samen met de klant doorlopen.
SEO analyse
SEO implementatie
SEO evaluatie
Werkzaamheden
Proseo heeft alle disciplines in huis om de SEO strategie te implementeren. Van SEO teksten schrijven tot en met het opstellen van een linkbuilding strategie.
Werkzaamheden SEO strategie
Doelstellingen bepalen
Concurrentieanalyse
SEO zoekwoordenanalyse
Technische SEO analyse
Evaluatie
SEO teksten schrijven
Schrijven van opvallende zoekresultaten
Schrijven van blogs
SEO opmaak en techniek
Structuur, hiërarchie en taxonomie
Artikel marketing & linkbuilding
SEO monitoring & support
Zoekwoorden analyse
Met een doelgroep- en zoekwoorden analyse brengen we de meest geschikte zoekwoorden in kaart. We verzamelen zoekwoorden die de doelgroep gebruikt en beoordelen ze op haalbaarheid. Dit vergroot de kans dat op converterend organisch verkeer.
Om de website optimaal vindbaar te krijgen, gebruiken we de methode die past bij jouw situatie. Een nieuwe website vergt namelijk een andere aanpak dan een website die inmiddels een reputatie heeft opgebouwd. Als vuistregel letten wij op 3 belangrijke criteria.
Criteria van de zoekwoorden analyse
- Relevantie: Relevante zoekwoorden hebben betrekking op het aanbod. Sluit een zoekwoord aan, dan is de kans groter dat bezoekers contact opnemen of een aankoop doen. We onderzoeken het aanbod en het zoekgedrag van de doelgroep. Zo komen we tot de meest relevante zoekwoorden.
- Zoekvolume: We willen zoekwoorden of -zinnen die voldoende worden gebruikt door je doelgroep. Na onderzoek geven we concreet aan welke zoekwoorden gebruikt worden en hoe vaak.
- Haalbaarheid: We optimaliseren de website met relevante zoekwoorden waarvan we weten dat we daar posities mee behalen. Hierbij letten we op de senioriteit van de website, linkpopulariteit en concurrentie.
SEO uitbesteden
Waarom wordt de ene website goed gevonden en de andere niet? Dit heeft te maken met verschillende factoren zoals content, techniek en linkbuilding. Ons vak vergt actuele kennis waardoor het logisch is dat bedrijven deze vorm van online marketing uitbesteden.
Wellicht overweeg je om het (gedeeltelijk) uit te besteden. Houd dan bij je overweging rekening met:
- Veel veranderingen in algoritmen
- Verkeerde technieken leveren penalty’s met als gevolg geen posities.
- Behaalde posities geven geen garantie voor de komende tijd (onderhoud is nodig).
- Experimenteren kost tijd en geld.
- Wij hebben geïnvesteerd in geavanceerde tools die het succes aanzienlijk vergroten.
- SEO is uitgegroeid tot een online marketing specialisme op zich.
Wat mag je verwachten?
Klanten willen vooraf graag weten welke resultaten ze kunnen verwachten. Met onze 19 jaar SEO expertise kunnen we dit nauwkeurig inschatten. Dit doen we op basis van senioriteit van de website, linkpopulariteit en concurrentie. Wel zo prettig dat je vooraf weet wat je mag verwachten.
Het ‘geheim’ van effectieve SEO
Het behalen van hoge posities is voor velen een raadsel maar niet voor ons. Wij volgen de laatste ontwikkelingen nauwlettend en proberen Google altijd een stap voor te zijn. Daarbij gaan we uit wat we zelf zouden doen als we Google zouden zijn.
Waar houden wij rekening mee?
- Vindbaarheid op relevante en converterende zoekwoorden
- Vindbaarheid op zoekwoorden die je doelgroep gebruikt
- SERPS die onderscheidend zijn, opvallen en aansluiten op de zoekintentie
Sinds 1999 zijn wij specialist en daarmee een van de eerste in Nederland. In die (bijna) 20 jaar is er veel veranderd. De strijd om topposities is moordend en de weg ernaar toe is complexer geworden. Bovenaan in zoekmachines vraagt om steeds meer deskundigheid en ervaring.
Alle SEO disciplines in huis
Hoge noteringen vragen om een integrale aanpak van meerdere disciplines. Denk aan teksten schrijven, techniek, marketing, linkbuilding en website analyse. En omdat (bijna) niemand een alleskunner is, hebben wij deze specialismen verdeeld over verschillende SEO experts. Hierdoor worden krachten gebundeld die zorgen voor verbluffende resultaten!
SEO specialist sinds 1999
Om topposities te bereiken met SEO is de juiste kennis nodig. Als SEO specialist met bijna 20 jaar ervaring pakken we dit grondig aan. De structuur, opmaak en content worden afgestemd op het zoekgedrag van de doelgroep. Om posities in zoekmachines verder te verbeteren zorgen we voor meer links via linkbuilding.