WYSIWYG wordt WYWIWYG. Oftewel ‘What You See Is What You Get’ wordt ‘What You Want Is What You Get’. Dit gaat niet over de letterlijke weergave op het beeldscherm, maar om de inhoud. Aan de reacties op de artikelen van SEO Handleiding te zien, is er vraag naar meer en ook andere input. SEO Blogs werkt doorgaans als ‘Je krijgt wat je ziet’: je leest het artikel als de kop je aanspreekt en je reageert als je er meer over wilt weten. Dat laatste, daar gaat het nu om! SEO Handleiding wil gericht op vragen uit het veld gaan handelen.
Praktijkvragen incasseren kan op verschillende manieren: via ingezonden artikelen en via directe vragen die het onderwerp voor nieuwe artikelen worden.
Externe SEO-input
Nee, we stellen de blog niet volkomen open voor artikelen over wat je maar wilt; het gaat om relevante inzendingen. De potentiële winst bij jouw artikel op SEO Handleiding is: tijdelijk een link naar jouw website onder ‘Vrienden’ op onze homepage en onder het artikel een korte biografie. Dit levert het volgende op:
1. Naamsbekendheid n.a.v. jouw naam onder het artikel
2. Bekendheid met je website n.a.v. de biografie en de vermelding op de homepage
3. Verbetering van de vindbaarheid van je website: omdat jouw artikel over een specifiek SEO-onderwerp gaat, zal jouw naam snel bovenkomen als hiernaar wordt gevraagd
4. Autoriteit: meer vertrouwen in SEO-artikelen met jouw naam eronder
5. Eeuwige roem: het verjaard niet! We krijgen evenveel reacties binnen op oude als op nieuwe artikelen (daarom komt je leeftijd ook niet in je biografie). T.a.v. veel trefwoorden scoort SEO Handleiding goed en daar maak je dan fijn gebruik van.
Je houdt er iets aan over! Niet alles wordt zomaar geplaatst: wij bekijken de inbreng en geven feedback. Richtlijn is dat van elke leverancier maximaal twee inzendingen in de drie maanden worden geplaatst. Je mag natuurlijk meer sturen en dat gaat dan in onze grote koelkast.
Gerichte SEO-vragen
Nee, we stellen SEO Handleiding niet open voor alles wat je maar wilt vragen.
Het moet een relevante vraag zijn. Artikelen roepen soms vragen op en dat is mooi. Zo kan SEO Handleiding gericht dieper ingaan op bepaalde onderwerpen, zaken anders belichten of nuttige zijsprongen maken. Anders dan een vraag stellen in een reactie onder een artikel, geef je ons rechtstreeks ‘food for thought’. Op elke vraag antwoord geven is niet te doen; we willen weten wat er speelt. Foute gedachten bij vragenstellers zijn:
1. Dit staat vast al ergens
2. Dit is geen onderwerp voor een artikel
3. Dit is een domme vraag
Lever en vraag SEO Maatwerk!
Op de homepage van SEO Handleiding verschijnt een link naar dit artikel. Zo kunnen jullie blijvend gebruik maken van ‘What You Want Is What You Get’.