Linkbuilding
Dankzij een groot netwerk van relaties en websites kunnen wij als bureau snel en effectief links verkrijgen. Hierdoor kunnen wij doeltreffend aan een sterk en natuurlijk linkprofiel bouwen. Hierdoor kunnen we de concurrentie in de zoekmachines verslaan.
1. Linkbuilding strategie
Om effectief linkbuilding toe te passen is een goede strategie noodzakelijk. De strategie wordt bepaald tijdens de eerste stap van het proces: de offsite SEO analyse. Bij het bepalen van de strategie wordt rekening gehouden met de verschillende invloedsfactoren.
Invloedsfactoren
- Zoekwoorden
- Linkprofiel van de te optimaliseren website. Is het een natuurlijk linkprofiel?
- Linkprofielen van de organische concurrentie
- De mate van onsite optimalisatie
2. Voor- en nadelen van linkbuilding
Anders dan bij Onsite SEO hoef je bij linkbuilding geen aanpassingen aan je website te maken. Tenzij je voor een linkbait-actie gaat. Daarbij moet je waardevolle content op je website plaatsen.
Voordelen
- Linkbuilding is een krachtig middel voor een hoge positie in Google
- Eenmaal verkregen links blijven vaak jaren staan
- Backlinks leveren ook referral bezoek op
- Een sterk linkprofiel geeft je organisatie duurzaam onderscheidend vermogen.
- Na verloop van tijd zijn meer ambitieuze zoekwoorden haalbaar.
Nadelen
- Het is een tijdrovende bezigheid
- Verdachte links kunnen een negatieve uitwerking hebben
- De meeste websites zijn niet bereid om een link op te nemen
- Het heeft tijd nodig
De vindbaarheid van je website wordt met linkbuilding steeds beter. Niet alleen op de zoekwoorden waarmee je links verkrijgt, ook op andere zoekwoorden verbetert de vindbaarheid. Na verloop van tijd zijn zelfs zoekwoorden mogelijk die in het begin niet haalbaar waren.
3. Onderdelen van linkbuilding
Er zijn verschillende manieren om links te verkrijgen. Iedere methode heeft zo z’n voor- en nadelen.
Artikel marketing
Startpagina's/portals
Linkbaiting
ABC linkruil
Sponsoring
4. Onze aanpak
Het verkrijgen van relevante links klinkt misschien eenvoudig maar dat is het niet.
Om linkbuilding te laten slagen, zijn websites met een goede Trust Ratio van belang. Tevens is een mix van linkbuilding belangrijk. Hierdoor blijft het linkprofiel zo natuurlijk mogelijk. Een link wordt bij voorkeur in een relevante context geplaatst waar bijvoorbeeld content voor geschreven moet worden.
Proces
- 1. Offsite SEO analyse
- 2. Offsite SEO implementatie
Na het onderzoek starten we met de offsite SEO implementatie. Tijdens deze stap gaan we de acties uitvoeren. Indien gewenst worden hierbij de verschillende werkzaamheden onderling verdeeld. Ons werk is immers altijd afgestemd op wat je zelf wil en kan.
Werkzaamheden
Artikel creatie en plaatsing
Tekstlinks bepalen
Linkprofielen analyseren
Strategie opstellen
Linklijst maken
Linkontwikkeling volgen
Linkbuilding uitbesteden
Waarom linkbuilding uitbesteden als je het zelf kunt doen? Een link aanmelden lijkt misschien makkelijk maar dat is het niet. De context en metrics van de webpagina’s waarop de links worden geplaatst bepalen het effect. Als linkbuilding bureau weten wij hoe we deze klus effectief moeten uitvoeren.
Uitbesteden doe je omdat:
- je niet de kennis hebt om te beoordelen of een website geschikt is,
- het vinden van websites en plaatsen van linkartikelen tijdrovend is,
- je niet kunt beoordelen of de linkvermelding voldoet aan actuele SEO richtlijnen.
Kortom, wil je als bedrijf effectief aan de slag, kies dan voor uitbesteden. Het verkrijgen van kwalitatieve links op gerespecteerde websites gaat snel en vlekkeloos. Bovendien voorkom je dat op een verkeerde manier links worden verkregen. Links die mogelijk schadelijk zijn voor je linkprofiel.