De helft van de strijd om jouw bedrijf online te laten groeien wordt veroverd als jouw website op Google staat. De weg naar deze bestemming omvat echter een investering van uren en geld in het maken van hoogwaardige blogs. Bloggen in SEO wordt altijd beschouwd als de sleutel tot succes.
Hoewel het optimaliseren van jouw website voor de beste resultaten moeilijk is, vooral wanneer deskundige tech demonen op Google HQ algoritmes veranderen zonder iemand op de hoogte te stellen. Desondanks houdt moed & innovatie digitale marketeers scherp om de beste resultaten te behalen.
Wat moet je weten voordat je begint met bloggen voor SEO?
De meest aanbevolen manier om de ranking van websites te benaderen is door kleine stappen in één richting te nemen. Je moet begrijpen dat jouw zoekmachine optimalisatie campagnes nauwkeurig moeten zijn en alle bases moeten bestrijken. Als je nieuw bent in het online zakendoen, is het verstandig om jouw website optimalisatie uit te besteden aan SEO experts in Australië.
Daarnaast zijn er dingen die je zelf kunt doen om jouw zakelijke website te optimaliseren, tussendoor wordt een bureau uw partner. Hoewel, in dit artikel, zullen we kijken naar de aspecten met betrekking tot de betekenis van bloggen in SEO.
Marketeers suggereren altijd dat bloggen de grootste tool is in jouw website optimalisatie voor een hogere ranking. En het is aan te raden dat het regelmatig publiceren van hoge kwaliteit blogs meer verkeer naar jouw website brengt. Als je nog niet hebt nagedacht over bloggen voor jouw website, is er geen elfde uur, Begin nu!
Hoe bloggen voor SEO?
Gedurende mijn hele loopbaan in digitale marketing, heb ik business & website-eigenaren steeds weer dezelfde vraag horen stellen dat ” is bloggen belangrijk om websites te rangschikken? Helpt bloggen SEO?
Nou! Het antwoord op al deze dilemma’s is positief. Bloggen in SEO verbetert en verhoogt jouw SEO-gezag door jouw website als een belangrijk gezag te houden.
Je moet weten dat je de koning van jouw branche bent voor Google-crawlers. Door het plaatsen van blogs met een hoge kwaliteit, relevantie en uniciteit, kun je bovenaan komen in de Google-zoekresultaten. Het aanbieden van de waarde van jouw doelgroep via blogs is de beste manier om te komen tot SEO.
“Inderdaad! Je hoeft niet te bloggen als je niet wilt”, maar het kan zijn dat je achterblijft bij je concurrenten door het volledig te vermijden.
Het probleem is dat het moeilijk te voorspellen is hoe de Google-algoritmen bepalen welke inhoud boven de andere moet worden gerangschikt. Al met al is er geen set-in-stone formule die achter de schermen werkt. Je kunt echter een digitaal marketingbureau inhuren dat handig is in het bloggen en dat je helpt om een stevige basis te leggen.
Dus, hoe kunnen we blogs optimaliseren voor een betere ranking?
Er is geen vast pad voor het rangschikken van uw blogs op Google. Het volgen van enkele strategische maatregelen kun je echter wel helpen om de beste resultaten te halen uit blogcampagnes.
Gebruik lange-termijn trefwoorden abrupt
Sleutelwoorden zijn essentieel als het gaat om het optimaliseren van blogs voor SEO. Zoals ik al zei, zul je je moeten richten op het leveren van waarde-inhoud aan jouw lezers. Het is echter essentieel dat je een aantal longtail keywords in jouw content introduceert, omdat ze Google vertellen dat jouw content informatie heeft met betrekking tot de keywords.
Als je nieuw bent in deze terminologie, kun je je afvragen wat lange staartsleutelwoorden zijn? Long-tail keywords zijn een verzameling van woorden die mensen typen op zoekmachines om toegang te krijgen tot informatie.
Lang geleden, toen mensen “elektricien” op Google gebruikten. Nu zijn de zoekopdrachten nauwkeuriger, zoals “wie is de beste elektricien bij mij in de buurt” of “wie is het beste webontwikkelingsbedrijf in Australië”.
Kortom, deze dagen is de zoekintentie van internetgebruikers geëvolueerd. Al met al worden de Google-algoritmen steeds geavanceerder met de integratie van AI/ML-technologie die resultaten toont op basis van de zoekintentie van de gebruikers.
Zo zal het optimaliseren van blogs met long-tail keywords helpen om jouw inhoud deel uit te laten maken van de zoekresultaten op Google/Bing of meer. Het gebruik van long-tail keywords zal je veel voordeel opleveren. Je moet echter wel zorgen voor de juiste balans tussen leesbaarheid en trefwoordinfusie.
Voor het vinden van longtail keywords kun je gebruik maken van ‘Google keyword planner‘ of ‘Ubersuggest‘, die gratis en voor iedereen beschikbaar zijn.
Waardevolle inhoud creëren
Bij het bloggen gaat het niet alleen om het infuseren van trefwoorden; je moet je richten op het bieden van waarde aan de lezers. Zoals we allemaal weten, geeft Google meer om gebruikers dan om SEO-optimalisatie. Dus, moet je zich richten op het creëren van content die oplossingen biedt voor jouw doelgroep problemen, inzichten, het delen van de laatste kennisdekking, of meer volgens de interesse van jouw doelgroep.
Hier zijn de punten die je zouden kunnen helpen:
- Definieer uw doelgroep
- Leer de pijn en problemen waar uw lezers mee te maken hebben
- Creëer unieke inhoud die oplossingen biedt
- Informeer statistieken die uw standpunt ondersteunen
- Schrijf precieze oproepen tot acties
Het volgen van de bovenstaande punten zal je helpen inhoud te creëren die gewoon enorm veel verkeer naar jouw website kan brengen en het genereren van leads kan stimuleren.
Tot slot
Bloggen voor SEO gaat niet alleen over het schrijven van een blog; het moet waarde bieden aan uw lezer.
Bloggen moet uw expertise tonen op het gebied waar u over schrijft, en zich richten op het nauwkeurig onderzoeken van de inhoud. Voor leadgeneratie moet u zich richten op het juiste publiek door middel van waarde.
Bovendien kunt u een digitaal marketingbureau inhuren voor uw blogoptimalisatie & strategische contentmarketing die leads kan genereren voor uw bedrijf via moderne digitale platformen. Neem bijv. een kijkje bij Proseo.