Ik heb sinds lange tijd maar weer eens ingelogd op mijn Google Analytics account om te zien hoe de stats eigenlijk verlopen de afgelopen maand. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet zo statsgeil ben en de hele dag aan het refreshen ben om te kijken of het goed gat, en als er een keer een dag wat minder mensen mijn blog lezen dat ik dan in de stress schiet. Dit blog is eigenlijk meer een uitlaatklep en wil graag mijn kennis en nieuwtjes delen.
Wat ik wel interessant vond om te zien is het feit dat de mensen die op het keyword SEO vanuit Google om m’n blog komen gemiddeld 10.27 min. doorbrengen op mijn site, terwijl bezoekers die op het keyword zoekmachine optimalisatie binnen komen gemiddeld 28.50 min. op de site verbijven. Dat is hoogst opmerkelijk te noemen want dit is een factor 3 meer. Daarnaast bekijken de seo zoekers gemiddeld 4.36 pagina’s, terwijl het zoekmachine optimalisatie volk gemiddeld 8.20 pagina’s doorbladerd.
Verder zorgt het keyword seo voor de meeste traffic uit google, maar liefst 35.8% uit Google komt via dit keyword. De andere 2 belangrijke keyword zijn duplicate content en netwerk opzetten deze zorgen samen voor nog eens 10%.