Kennisbank »
Google Ads » Vereenvoudig creatie van advertenties met chat AI-tool van Google Ads
Google Ads heeft een geavanceerd hulpmiddel geïntroduceerd genaamd Generative Chat, dat gebruik maakt van AI om gebruikers te helpen bij het maken van campagnes. Google kondigde dit aan tijdens
Google Marketing Live 2023. Deze optionele functie maakt gebruik van een conversatie-interface die zoekwoorden, koppen, beschrijvingen, afbeeldingen en assets genereert op basis van de voorkeurslandingspagina van de gebruiker. Hoewel het proces niet volledig geautomatiseerd is, krijgen gebruikers de vrijheid om alle suggesties te bewerken voordat ze de campagne lanceren. Generative Chat biedt een meer gestroomlijnde ervaring dan eerdere AI-hulpmiddelen, waardoor adverteerders meer specifieke details over assets kunnen aanvragen. Dit innovatieve hulpmiddel is ontworpen om gebruikers tijd te besparen, nieuwe ideeën op te doen en sneller campagnes op te bouwen.
Hoe het werkt
Om te beginnen kunnen gebruikers reageren op een vraag voor een gewenste landingspagina. Google AI genereert het volgende voor die campagne:
- Zoekwoorden
- Koppen
- Beschrijvingen
- Afbeeldingen
- Assets
Het proces is niet volledig geautomatiseerd. Gebruikers kunnen nog steeds alle suggesties bewerken voordat ze deze live plaatsen.
Google Ads maakt al gebruik van AI en machine learning voor hulp bij campagnes. Maar deze interface is meer een geïntegreerde ervaring.
In de demo's laat de Google Ads AI zien dat het een specifiek aantal zoekwoorden/koppen/omschrijvingen of andere middelen heeft gegenereerd om te bekijken en naast de chat op te roepen om ze gemakkelijk te kunnen bewerken.
Gebruikers kunnen de Google Ads AI ook vragen om meer specifieke details over deze middelen. Een prompt voor een schoonheidsmerk kan bijvoorbeeld vragen om anti-verouderings tekst:
Belangrijkste punten
- Google heeft een nieuw optioneel hulpmiddel geïntroduceerd genaamd Generative Chat, dat AI gebruikt om gebruikers te helpen bij het maken van Google Ads-campagnes.
- De Generative Chat-interface werkt in een conversatieformaat en genereert zoekwoorden, koppen, beschrijvingen, afbeeldingen en assets op basis van de voorkeurslandingspagina van een gebruiker.
- Het hulpmiddel automatiseert het proces van het maken van de campagne niet volledig en gebruikers kunnen alle suggesties bewerken voordat ze de campagne lanceren.
- Generative Chat biedt een meer geïntegreerde ervaring dan eerdere AI-tools en gebruikers kunnen meer specifieke details over assets aanvragen.
- Adverteerders kunnen profiteren van dit hulpmiddel door ideeën op te doen, tijd te besparen en sneller campagnes op te bouwen.
Bron: https://searchengineland.com/google-ads-lets-you-create-campaigns-using-conversational-ai-427411