Plan van aanpak
Vooraf wordt een plan van aanpak opgesteld. Dit plan wordt afgestemd op je specifieke situatie en wensen. Hieronder vind je een aanpak die we regelmatig toepassen. Deze aanpak bestaat uit de volgende 3 fasen:1. Analyse, 2. Implementatie, 3. Evaluatie.
1. Analyse
De eerste stap in het SEA- en SEO plan bestaat uit een grondige analyse van Google AdWords en een grondige SEO analyse (Onsite SEO, Offsite SEO, User experience SEO).
SEO analyse
- Onsite SEO
- Offsite SEO
- User experience SEO
Google AdWords analyse
- Campagnes
- Advertentiegroepen
- Advertenties
- Zoekwoorden
Concrete acties
Uit deze analyse volgt een advies met concrete verbeterpunten en acties. Na de analyse weten we precies wat er voor jouw specifieke situatie moet gebeuren.
Ingedeeld naar prioriteit
Je hebt een compleet overzicht van alle acties. De acties zijn ook geprioriteerd zodat je weet wat als eerste moet worden uitgevoerd.
Zoekwoordenanalyse
In de zoekwoordenanalyse worden zoekwoorden verzameld via concurrerende websites, de Google Suggestion tool en Google Analytics. Per zoekwoord worden zoekvolume, concurrentie (tussen de organische zoekresultaten), relevantie en de positie van de te optimaliseren website bekeken.
Zoekwoorden waar kansen liggen
Er ontstaat een flinke lijst met zoekwoorden. Uit deze lijst wordt een strategische selectie gemaakt. We kiezen zoekwoorden waar kansen liggen. Hierbij wordt rekening gehouden met de haalbaarheid van de zoekwoorden. We kiezen zoekwoorden waarbij de verhouding tussen zoekvolume, concurrentie en relevantie het meest gunstig is voor je website. Hierbij wordt rekening gehouden met de inkomende links van je website.
Onsite SEO analyse
De inhoud en de techniek van je website worden geanalyseerd. Verbeterpunten worden verzameld,
genoteerd en met jou besproken.
Offsite SEO analyse
Het linkprofiel (aantallen backlinks, referring domains etc.) van je website wordt geanalyseerd. De juiste linkbuilding strategie wordt gekozen. Ook binnen de Offsite SEO analyse worden concrete verbeterpunten genoteerd.
User experience SEO analyse
Het bezoekersgedrag wordt geanalyseerd. Het betreft hier het gedrag van bezoekers die na een zoekactie in Google op je website belanden. Dit doen we met behulp van Google Analytics.
Aantoonbaar beter vindbaar
Er ontstaat een lijst met concrete en praktische verbeterpunten. Het verbeteren van deze punten leidt tot een sterke verbetering van de vindbaarheid in Google. Deze sterke verbetering is goed meetbaar en zal worden aangetoond. Dit doen we onder andere met behulp van een nulmeting. Er wordt een document opgeleverd met daarin alle verbeterpunten en geprioriteerde acties. Dit document wordt met jou besproken.
Wie doet wat
In overleg met elkaar worden de acties verdeeld. Je kiest de acties die je zelf wil en kan uitvoeren. Meewerken leidt tot betere resultaten en lagere kosten. Een deel zal door je bedrijf worden uitgevoerd en een deel door Proseo.
Planning
Nu bekend is wie wat gaat doen kunnen we de acties inplannen. Er wordt een document opgeleverd met daarin een gedetailleerde SEA- en SEO planning waarin duidelijk te zien is wie wat wanneer doet.